וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: ניתן להגיע להפסקת אש עם החמאס

19.1.2005 / 0:03

יו"ר הרשות נפגש בעזה עם ראשי החמאס בניסיון להגיע להסכם. הוא העריך, כי פגישה עם שרון תתקיים בעוד כשבועיים. גדודי חללי אל-אקצה: נפסיק את הירי לשטח ישראל כמחווה לאבו-מאזן

זמן קצר לפני הפיגוע במוצב אורחן אמש, הגיע אבו מאזן לעזה כדי להיפגש עם ראשי הארגונים הפלסטינים בניסיון לעצור את ירי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה. הוא נפגש עם ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים ברצועה והלילה הוא אמור להיפגש עם מנהיגי פתח. מקורות פלסטיניים מסרו, כי הפגישות יועדו לגבש חזית אחידה של הפתח ושל מנגנוני הרשות הפלסטינית, לקראת פגישותיו עם ראשי החמאס מחמוד א-זהאר ואיסמעיל הנייה, עימם הוא נפגש בשעות הערב המאוחרות, וכן עם בכירי הג'יהאד האיסלאמי בנסיון לסכם הפסקת אש.

בראיונות, שיפורסמו מחר בשלושה מן העיתונים הפלסטינים, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ניסיון העבר מוכיח, שניתן להשיג הפסקת אש עם החמאס והעריך, כי פגישה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, תתקיים בעוד כשבועיים, עם השבעתה של הממשלה הפלסטינית החדשה. עם זאת, בגלי צה"ל דווח, כי מקורבים לאבו מאזן, העריכו שלנוכח "העיקשות חסרת האחראיות של החמאס, עולים הסיכויים לפעולה גדולה של צה"ל בעזה".

כתב "הארץ", ארנון רגולר, מוסר, כי מוקדם יותר אמר אבו מאזן "אני יוצא לעזה בתקווה להשיג הסכם". הוא ציין, כי בכהונתו כראש ממשלת הרשות ב-2003, הצליח להגיע להסכם הפסקת אש עם חמאס ויתר הארגונים, וכי הפסקת האש נשמרה במשך כחודשיים.

עם זאת, לדברי אבו מאזן על ישראל לסייע לו בכך שתקבל עליה גם היא הפסקת אש, ותחדל מהתקיפות וההתנקשויות. בנוסף תובע אבו מאזן מישראל לשחרר אסירים ולחדול מבניית גדר ההפרדה. הוא הביע תקווה להיפגש בקרוב עם ראש הממשלה, אריאל שרון, שממשיך בהקפאת המגעים עם הרשות. אתמול אמר אבו מאזן למובילי יוזמת ז'נבה, כי "יידרשו כמה שבועות ואולי חודש כדי לארגן את השורות בשלטון הפלסטיני ובמנגנוני הביטחון".

עד כה לא הצליח אבו מאזן לסכם עם ראש ממשלתו, אבו עלא, את השינויים בפיקוד ובמבנה של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. אבו עלא יצא לביקור פרטי בחו"ל, ולכן נראה כי הרפורמות נדחו לשבוע הבא.

על רקע אי ההגעה להסכמות עם החמאס, ביצעו אמש גדודי חללי אל אקצה מחווה לאבו מאזן. בכירי הארגון הגיעו לסיכום עם מנהיגיהם, היושבים בבתי הכלא בישראל, לפיו הם מפסיקים לבצע פיגועי ירי לתוך גבולות 67'. עם זאת בכוונתם להמשיך בביצוע פיגועים בתוך השטחים. מנהיג גדודי חללי אל אקצה, זכרייה זביידי, הודיע, שאכן ארגונו יפסיק לבצע פיגועים בשטח ישראל כמחווה לאבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully