וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שדרות שיגרו קסאם מקרטון לעזה

18.1.2005 / 12:01

מאות מתושבי העיר הפגינו מול העיירה הפלסטינית בית חנון, ממנה משוגרים מרבית הקסאמים. במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין פעילי כך ואנשיו של עמיר פרץ

מאות מתושבי העיר שדרות הפגינו הבוקר מול העיירה השכנה בית חנון, ממנה משוגרים מרבית טילי הקסאם, במחאה על אוזלת היד של הממשלה בטיפול בירי הקסאמים. המפגינים שיגרו טיל קסאם סמלי מקרטון לעבר העיירה בית חנון בצפון הרצועה. ראש העיר, אלי מויאל, הוביל את הצעדה משדרות לרצועה. קומץ אנשי תנועת כך, בראשות פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל, הצטרפו לצועדים. בהפגנה השתתפו גם ח"כ עמרם מצנע (עבודה), וח"כ עמיר פרץ (עם אחד), תושב העיר שעמד בעבר בראשה.

ב"הארץ" דווח, כי ריבוי הדעות בין משתתפי הצעדה - חלקם תומכים נלהבים בנסיגה מהרצועה ואחרים המצדדים בכיבושה - הביא לעימותים ביניהם. עקב העימות בין פעילי כך ותושבים משדרות לבין חברי תנועתו של עמיר פרץ, תנועת "אדם", נאלצה המשטרה לחצוץ בין הנצים. "חלק מהתושבים יישאו דגלים של שלום וחלקם דגלים של כיבוש, אבל חשוב לנו שכולם יידעו ששדרות חיה כבר ארבע שנים תחת קסאמים", אמר מויאל. התושבים לא ביקשו להיכנס לרצועה, ואולם קומץ אנשי תנועת כך שהצטרפו לצועדים, ובהם ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, התעמתו עם שוטרים בניסיון להתקדם לבית חנון.

שר המשטרה, גדעון עזרא והמפכ"ל, משה קראדי, ביקרו היום בשדרות. "הממשלה וצה"ל ישימו קץ לטרור בשדרות, אבל אי אפשר להבטיח שהפתרון יימצא בין לילה", אמר השר עזרא. לדבריו, "סדר היום של הממשלה ושל הצבא הוא שדרות, שדרות ועוד פעם שדרות. כמו שמצאנו סוף לטרור במקומות אחרים, נמצא לו סוף גם בשדרות. זה לא יקרה היום, אבל אנו עושים את המירב בכלים הכי טובים שיש לנו על מנת למגר את הטרור". הרב עובדיה יוסף שוחח היום בטלפון עם ראש העיר, אלי מויאל, וחיזק את ידיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully