וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אלף שוטרים יאבטחו את יום הבחירות בעיראק

16.1.2005 / 10:31

ממשלת עיראק הודיעה כי כוחות צבא בינ"ל יסייעו לכוחות המשטרה. טרם נערכה הרשמת מצביעים במספר אזורים. ר"מ עיראק, איאד עלאווי: "מספר אזורים לא ישתתפו בבחירות"

ממשלת עיראק פירסמה את תוכנית האבטחה שלה לבחירות ב-30 לינואר, ובמסגרת זאת הודתה כי ההצבעה תוגבל בארבעה מחוזות, אשר נחשבים לא יציבים. כך מדווחת רשת הבי.בי.סי. בין השאר יוכרזו שלושה ימי שבתון ויורחקו מכוניות מאזורי הקלפיות. כמו כן יוטלו הגבלות כלליות על תנועות רכבים. השר לענייני המחוזות, ואא'ל עבד אל-לטיף, אמר כי ההצבעה תוגבל בארבעה אזורים בהם תנועת המרי חזקה במיוחד. עם זאת, הוא לא נקב בשמות המחוזות המדוברים.

הפקידות העיראקית שקדה על תוכנית האבטחה במשך מספר חודשים. כוחות ארה"ב וכוחות בינלאומיים אחרים יספקו צוותי תגובה מהירים, שיהוו גיבוי למשטרה העיראקית.

כתב הבי.בי.סי מסר, כי התוכנית כוללת שלוש טבעות אבטחה. ההדוקה שבהן תהיה סביב 5,000 תחנות הצבעה בבתי-ספר ובמבנים ציבוריים אחרים במדינה. למעלה מ-100,000 שוטרים ואנשי ביטחון צפויים להתפרש במדינה ואף יזכו לתמריצים כלכליים בהתאם.

פקידים במערכת הבחירות אמרו כי טרם נערכה הרשמת מצביעים במחוז אנבאר המערבי ובמוסול, העיר השלישית בגודלה במדינה. ראש ועדת הבחירות העצמאית במדינה, עבד אל-חסין הנדאווי, אמר כי מצביעים באזורים אלה יירשמו ביום הבחירות עצמו. הוא אמר כי במחוז אנבאר יהיו מרכזי הצבעה בטוחים, אך לא פירט.

ביום שלישי הודה לראשונה איאד עלאווי, ראש ממשלת עיראק, כי האלימות מונעת את השתתפותם של מספר חלקים של עיראק בבחירות.
"ישנם כמה אזורים שלא ישתתפו בבחירות, אך לא מדובר באזורים גדולים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully