וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בנאום השבעתו: ידנו מושטת לשלום

15.1.2005 / 13:18

אבו מאזן קרא בנאום ההשבעה שלו היום ברמאללה לכינון הפסקת אש הדדית. הוא גינה את הפיגוע בקרני ואמר "האלימות אינה מסייעת להשגת הרגיעה הנחוצה", אך דרש גם הפסקת פעולות ישראל

אבו מאזן הושבע בצהריים לתפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית, בפרלמנט הפלסטיני ברמאללה. במהלך טקס השבעתו, אמר אבו מאזן כי ידם של הפלסטינים מושטת לשלום, אך על ישראל להפסיק את הפעולות הצבאיות ואת החיסולים, כדי לשפר את האווירה. אבו מאזן גינה את הטרור וקרא לכינון הפסקת אש בין הרשות לישראל.

בהתייחסו לפיגוע במעבר קרני ולהחלטת ישראל לנתק הקשרים עם הרשות בעקבותיו, אמר אבו מאזן, כי "האלימות הזו אינה מסייעת להביא את הרגיעה הנחוצה, כדי לאפשר תהליך שלום אמין ורציני". בקול ישראל דווח, כי אבו מאזן הוסיף, שהפלסטינים מעוניינים בהפסקת אש הדדית, כדי להפסיק את מעגל האלימות.

אבו מאזן הדגיש בנאומו, כי אי אפשר להשיג שותפות באמצעות הכתבה ואי אפשר להשיג שלום באמצעות פתרונות ביניים. הוא אמר, כי הוא מעוניין לחדש את המשא ומתן עם ישראל במהירות האפשרית, והוסיף, כי הפיתרון בשלב הנוכחי הוא קיום הסכם "מפת הדרכים" "ללא תנאים מוקדמים שטירפדו בעבר את ביצועה ושמטרתם היתה דחיית הכניסה למו"מ לקראת שלום. הרשות מוכנה לבצע את כל התחייבויותיה על פי מפת הדרכים ולרכז את כוחותיה לשם כך", הדגיש.

אבו מאזן התייחס בנאומו גם למצב הפנימי ברשות, וחזר וציין את מחוייבותו לרפורמה ברשות. "זוהי חובתנו, הן ברשות, הן באופוזיציה והן בחברה האזרחית, לא להתיר לכיבוש להסיט אותנו מן הדרך, ולא לאפשר לאנרכיה פנימית לחבל בתהליך". בקול ישראל דווח, כי אבו מאזן קרא לבני עמו לשמור על שלטון החוק "נשק אחד ורשות אחת".

בסיום נאומו ביקש אבו מאזן מראש הממשלה אבו עלא להישאר בתפקידו. הוא ציין כי על אבו עלא הוטלו כמה משימות, בהן ההכנות לבחירות לפרלמנט והרפורמה במערכת החוק והביטחון. במהלך הישיבה חזר רוחי פתוח, שהיה ממלא המקום של יאסר ערפאת, להיות יו"ר המועצה המחוקקת.

אבו מאזן ואבו עלא נפגשו היום עם ראשי מנגנוני הביטחון בגדה ודרשו מהם לפעול להשבת הסדר בערים הפלסטינים. אבו מאזן אמור להגיע ביום שני לרצועה, כדי לנהל שיחות על הפסקת אש עם בכירים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי.

בכירים בוועדת הבחירות הפלסטינית התפטרו

כתב "הארץ" ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

בתוך כך, 46 בכירים בוועדת הבחירות הפלסטינית הודיעו היום על התפטרותם, בעקבות לחץ שהופעל עליהם, לדבריהם, על ידי אנשי אבו מאזן וגורמים במודיעין הפלסטיני, לשנות את סדרי ההצבעה במהלך הבחירות שהיו ליו"ר הרשות.

לדברי עמאר דוויק, המנהל התפעולי של הבחירות ובהא אלבכרי, בכיר גם הוא בוועדת הבחירות, נורו יריות לעבר ישיבה של הוועדה, בה נשקלה בקשתו של אבו מאזן להאריך את משך ההצבעה ולאפשר לפלסטינים לבחור בכל עיר, גם אם הם אינם תושביה. דוויק ואלבכרי אמרו כי זיהו לפחות אחד מהיורים כפעיל במנגנון מודיעין פלסטיני, התומך באבו מאזן.

"קיבלנו ביקורים משליחים מטעם אבו מאזן ולחצו עלינו לשנות את הליכי הבחירות באותו יום", סיפר אלבכרי. לבסוף החליטה ועדת הבחירות לקיים את השינויים, מה שאיפשר לאלפי החיילים בכוחות הביטחון הפלסטיניים, רובם תומכי אבו מאזן, להצביע בבסיסם. אולם השניים טוענים, כי הם לא מאמינים שהשינוי בהליכי הבחירה היטה את התוצאות בצורה משמעותית.

דוויק ואלבכרי אמרו, כי בהתפטרותם הם רוצים להזהיר את הציבור, כי אי תקינות כזו עלולה לחזור בבחירות לפרלמנט ביולי. "איימו עליי ולחצו עליי באופן אישי", אמר דוויק, "לכן אני מודיע בפומבי על התפטרותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully