וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש יוכל להתפלל בטקס השבעתו

15.1.2005 / 10:40

בית משפט בארה"ב דחה את תביעתו של אזרח, שדרש לבטל התפילה בטקס ב-20 בינואר, בשל פגיעה בהפרדת הדת והמדינה. השופט קבע כי אין לתביעה בסיס חוקי

אתאיסט שניסה להוציא את המונח "בחסות האל" (Under God) מהשבועה בבתי הספר בארה"ב, הפסיד שוב בתביעה שהגיש נגד הפרדת הדת והמדינה, כאשר בית המשפט קבע כי התפילה הנאמרת בטקסי ההשבעה של נשיאי ארה"ב הינה חוקית.

שופט מחוזי דחה את תביעתו של מייקל ניודאו בטענה כי אין לה בסיס חוקי, וכי תביעה דומה נדחתה בעבר בבית משפט פדרלי לערעורים בקליפורניה. לדברי השופט, גם אם התובע היה מוכיח כי ייפגע מהתפילה, שצפויה להיאמר בטקס ההשבעה של ג'ורג' בוש, שייערך ב-20 בינואר, אין בסמכותו של בית המשפט למנוע מנשיא ארה"ב להזמין אנשי דת לתפילה בטקס.

בית המשפט הסתמך על פסיקת בית המשפט העליון מ-1983, לפיה תפילות הנאמרות במושבי הפתיחה של בית המחוקקים וגופים ציבוריים נוספים אינן פוגעות בהפרדת הדת והמדינה.

מנגד, טען התובע, כי אמירתה של התפילה בטקס תפגע בחוקה בינואר בכך שתכפה עליו, כמי שיהיה נוכח במקום, לקבל אמונות דתיות בלתי רצויות. פרקליטיו של נשיא ארה"ב טענו כי תפילות בטקסי השבעה מקובלות מזה 200 שנה.

לפני שנתיים התפרסם ניודאו כאשר בית המשפט לערעורים בסן פרנסיסקו קיבל את תביעתו לפיה בתי הספר הציבוריים פוגעים בהפרדת הדת והמדינה, בכך שמאלצים את התלמידים להזכיר את אלהים בשבועת האמונים. מאוחר יותר נדחתה התביעה, בטענה כי התובע לא היה רשאי להגישה, משום שאינו אחראי על בתו, שבשמה הוגשה התביעה. החודש חידש את התביעה - הפעם בשמם של שמונה הורים וילדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully