וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה מזמינה ציידי ראשים ללכוד מורדים

13.1.2005 / 16:28

בוגוטה מציעה ללוכדי פושעים נמלטים מכל העולם לבוא ולתפוס את המורדים השמאלנים. אחד ממנהיגי המורדים כבר נחטף בוונצואלה, שמתרעמת על הפגיעה בריבונותה

ממשלת קולומביה הזמינה את ציידי הראשים של העולם (אנשים המתמחים בלכידת פושעים נמלטים) לחפש בג'ונגלים ובערים ברחבי המדינה אחר מורדים מרקסיסטים, ולמסור אותם לידי השלטונות תמורות מענק כספי שמן. "תקוותנו היא שציידי הראשים של העולם יבואו הנה ללכוד את הבנדיטים האלה. הכסף מחכה להם כאן והפרסים נאים מאד", אמר סגן הנשיא, פרנסיסקו סאנטוס.

בעיתון האוסטרלי "סידני מורנינג הראלד" דווח כי פנייתו של סאנטוס באה במקביל להודאת הממשלה כי שילמה סכום שלא פורסם כדי ללכוד בוונצואלה השכנה את רודריגו גראנדה, אחד ממנהיגי הכוחות המזוינים המהפכניים של קולומביה (המכונים ה"פארק")

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווז, רמז כי גראנדה נחטף ברחוב בקרקאס בירת ונצואלה ב-13 בדצמבר ודרש שקולומביה תתוודה על תפקידה במבצע, תוך שהוא מזהיר כי הדבר עלול להתפרש כפגיעה בריבונות ארצו.

שר ההגנה הקולומביאני, חורחה אלברטו אוריבה אצ'וואריה, עמד בתחילה על כך שגראנדה נלכד בעיירת הגבול הקולומביאנית קוקוטה, אולם הודה אמש כי מנהיג המורדים נלכד בקרקאס והועבר לידי המשטרה בקוקוטה תמורת דמי כופר. אצ'וואריה סירב לגלות את סכום הפרס. כשנשאל בנוגע לטענת חבר פרלמנט מוונצואלה כי קולומביה שילמה מיליון וחצי דולר תמורת לכידתו של דראנדה, אמר שר ההגנה: "זה אינו הסכום הנכון. הסכום המדויק לא ייחשף".

גראנדה אחראי על פי החשד לאיסוף תמיכה בפארק באירופה ובאמריקה הלטינית. הוא עומד בפני אישומים על מרידה ועל חברות בארגון טרור. מעצרו, יחד עם לכידתו בתחילת השנה שעברה של מנהיג אחר בפארק באקוואדור, השליך אור על הקשרים בין פארק למדינות שכנות לקולומביה, בהן על פי החשד מרבים המורדים למצוא מקלט.

ממשלת קולומביה הציעה פרס של שני מיליון דולר תמורת מידע שיוביל ללכידתו או הריגתו של המנהיג העליון של פארק, מנואל מרולאנדה, וראש המנגנון הצבאי של הארגון, המכונה מונו ג'וג'וי. פרס דומה הציעה הממשלה תמורת מידע שיוביל לשחרורם בשלום של 63 בני ערובה המוחזקים בידי הפארק. בשנה שעברה שילמה קולומביה 4.2 מיליון דולר תמורת מידע שהוביל ללכידתם של מורדים וסוחרי סמים, לתפיסת משלוחי קוקאין או לסיכול התקפות טרור. כך מסר סגן שר ההגנה, אנדרס פנאטה. למרות הצעדים התוקפניים שנוקטת קולומביה נגד המורדים המרקסיסטים, מעניין לציין שאת מנהיג המורדים הימניים, סלוואטורה מנקוסו, מסרבת קולומביה להסגיר לארה"ב באשמת עבירות סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully