וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווארד דין ינסה לשקם את המפלגה הדמוקרטית

12.1.2005 / 23:36

מושל וורמונט לשעבר, שהיה מתמודד מוביל למועמדות לנשיאות ב-2004, החליט להתמודד על תפקיד יו"ר הוועדה הדמוקרטית הלאומית של המפלגה. בכך ויתר על ניסיון נוסף להתמודד על הנשיאות

מושל וורמונט לשעבר, הווארד דין, הצטרף אתמול באופן רשמי כמועמד למשרת יושב ראש הוועדה הדמוקרטית הלאומית של המפלגה הדמוקרטית. בצעד זה הקפיא למעשה דין את שאיפותיו הנשיאותיות לקראת בחירות 2008, ונכנס יחד עם הדמוקרטים לדיון באשר לאופן הכנסת רוח חדשה למפלגה, אשר בעשור האחרון הולכת ומאבדת מכוחה.

דין היה מועמד מוביל במאבק על המועמדות לנשיאות מטעם הדמוקרטים ב-2004, עד שהקמפיין שלו קרס באיווה לפני כשנה. כעת הוא המועמד הבולט ביותר לרשת את טרנס מק'אוליף, היו"ר הנוכחי, אך גם אחד המועמדים השנויים ביותר במחלוקת.

בעיתון וושינגטון פוסט דווח, כי במכתב לחברי הוועדה ולתומכיו, דין הבטיח כהונה הפועלת לרפורמה, בה יושם דגש על ערכיה השורשיים של המפלגה, ארגונה ובנייתה מחדש. "המפלגה הדמוקרטית זקוקה לנוכחות נמרצת, מרחיקה ראות, וארוכת טווח בכל מדינה ומדינה, ועלינו להיות מוכנים להיאבק בכל הרמות", כתב דין. "ננצח רק כשנופיע וניאבק על כל הסוגיות החשובות לכולנו", הוסיף.

מבקריו של דין טוענים, כי בחירתו בחודש הבא עלולה לסכן את מאמצי המפלגה לזכות בבוחרים במדינות הדרום ובאזורים השמרניים במערב התיכון, ותחשוף את המפלגה להאשמות, כי היא חלשה בסוגיות ההגנה והמאבק בטרור ואגפה השמאלי השתלט עליה.

דין פסל אפשרות של שימוש שלו בתפקיד כקרש קפיצה לניסיון שני להפוך למועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית והתחייב למלא את תפקידו במשך ארבע שנים. הוא טען, כי אף דמוקרט לא יוכל לנצח בבחירות ב-2008, אם המפלגה לא תתגבר על "היתרון הרפובליקאי בארגון" וייבנו מחדש המפלגות במדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully