וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האליבורטון קיבלה חוזה של מיליונים באיראן

רויטרס

12.1.2005 / 13:52

החברה, בראשה עמד בעבר סגן הנשיא דיק צ'ייני, טוענת כי החוזה הוא של חברת בת שלה, היושבת באיי קיימן, ולכן היא פטורה מהאמברגו האמריקאי על משטר האייתוללות. עיתוני איראן זועמים

עיתוניה השמרניים של איראן העלו היום על הכוונת עסקת ענק, שמעניקה את הזכויות על שדה גז ענקי במחוז דרום פרס לענקית הנפט האמריקאית האליבורטון.

"העובדה שאמריקה הכריזה על אמברגו נגדנו ואנו לא עושים את אותו הדבר להם - זהו ההגיון הגרוע ביותר", נכתב ביומון הנפוץ "ג'ומהורי אל איסלאמי". העיתון גינה את העסקה שלדבריו, "רמסה את הריבונות והעצמאות של איראן".

"מתנה של 80 מיליון דולר הוענקה לחברה אמריקאית", הכריזה כותרת ביומון "רסלאט". "צעדי היאנקים נשמעים במגזר הנפט האיראני", זעם עיתון אחר, שתקף את העסקה עם "השטן הגדול".

הניצול הזר של הנפט האיראני לפני מהפכת חומייני ב-1979 עדיין מניע את השמרנים הנוקשים, המתנגדים לכל הניסיונות - כולל כאלה מצד איראנים מתונים יותר - להגיע לפיוס עם ארה"ב.

האליבורטון מצידה טוענת שהשימוש בחברת בת השוכנת באיי קיימן מעניק לה פטור מאברגו על קשרי מסחר ותעשיה עם איראן. האמברגו הוכרז על ידי הממשל בוושינגטון, הטוען כי איראן מבקשת להתחמש בנשק גרעיני ומעניקה סיוע לארגוני טרור.

חבר מושבעים מורחב בארה"ב הוציא לחברה הטקסאנית זימון בחודש יולי, בדרישה להמציא מידע על עבודת החברה "הקיימנית" באיראן. האליבורטון, בראשה עמד סגן הנשיא דיק צ'ייני עד 2001, קיבלה מספר רב של חוזים בעיראק, חלקם ללא מכרז, והיא נחקרת כיום בשלוש פרשיות שונות של חיובי יתר והונאת משלם המסים. קשריו של סגן הנשיא לחברה, והיחס המועדף שקיבלה, עמדו בבסיס תיאוריות קונספירציה רבות (דוגמת אלה של הבמאי מייקל מור) בנוגע לסיבות "האמיתיות" למלחמה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully