וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון התקשר לברך את אבו מאזן

11.1.2005 / 15:45

רה"מ העריך כי ייפגש עם היו"ר הנבחר בקרוב. אבו מאזן אמר לנשיא קצב כי הוא מעוניין לחדש המו"מ בהקדם. מופז קרא להתחיל מיד בהידברות אך להמשיך בלחימה נחושה בטרור

ראש הממשלה, אריאל שרון, התקשר היום ליו"ר הרשות הנבחר, אבו מאזן ובירך אותו על בחירתו. על פי הדיווח השיחה ארכה כעשר דקות. בישיבת הממשלה הראשונה בהרכבה החדש, העריך שרון כי ייפגש בקרוב עם אבו מאזן, וכי הפגישה תעסוק בעיקר בנושאים ביטחוניים, בניסיון להביא לצמצום הטרור. לדבריו, ישראל עמדה בכל התחייבויותיה כשסייעה לפלסטינים לקיים את הבחירות, וזכתה לשבחים רבים.

נשיא המדינה, משה קצב, שוחח גם הוא הבוקר בטלפון עם אבו מאזן, בירך אותו על בחירתו ליו"ר הרשות הפלסטינית ואיחל לו שיצליח להביא לפיוס ושלום. הוא אף אמר לאבו מאזן שישמח להיפגש עמו לאחר שייפגש עם שרון. קצב אמר בשיחה, כי הפערים המדיניים בין אבו מאזן לבין ממשלת ישראל "קטנים מאי פעם". אבו מאזן אמר, כי הוא מעוניין לחדש את המשא ומתן בהקדם. "אני מקווה שנפתח דף חדש ביחסים בינינו", אמר לקצב. אבו מאזן, שנבחר ברוב גורף של 62.32% מהקולות, יושבע ביום חמישי בפני המועצה המחוקקת הפלסטינית.

בדיון בממשלה קרא שר הביטחון, שאול מופז, להתחיל מיד בהידברות עם גורמים ברשות הפלסטינית, אך להמשיך בתוך כך בלחימה נחושה בטרור, כל עוד הרשות אינה עושה זאת. מופז העריך, כי אם תוכנית ההתנתקות תיושם תוך כדי מהלך מדורג של הידברות, תיאום ושיתוף פעולה עם הפלסטינים - יגדלו הסיכויים ליישום מוצלח של התוכנית, ולגיוס הזירה האזורית והבינלאומית לתמיכה בתהליך המדיני.

שר החוץ הפלסטיני, נביל שעת, אמר כי מתקיימים מגעים בין הפלסטינים לישראל להכנת המפגש, במטרה להשגת שקט ויצירת תנאים לחידוש המו"מ. שעת הוסיף, כי אבו מאזן יבקר בוושינגטון "בעיתוי הנכון והנוח מבחינתו לאחר הקמת הממשלה החדשה, ולאחר שיגיע להסכם עם הפלגים הפלסטיניים על המשך הדרך". שעת אמר את הדברים בראיון ל"קול פלסטין".

השרים החדשים

ח"כ שמעון - המשנה לראש הממשלה

ח"כ אופיר פז-פינס - שר הפנים

ח"כ יצחק הרצוג - שר הבינוי והשיכון, במקום השרה ציפי לבני

ח"כ בנימין בן אליעזר - שר התשתיות

ח"כ דליה איציק - שרת התקשורת במקום השר אהוד אולמרט

ח"כ שלום שמחון - השר לאיכות הסביבה

ח"כ מתן וילנאי - שר בלי תיק

ח"כ חיים רמון - שר בלי תיק

ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) - שר התיירות, במקום השר גדעון עזרא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully