וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זביידי מבקש להעיד במשפטה של פחימה

11.1.2005 / 10:27

משפטה של הישראלית המואשמת בסיוע לארגון טרור נדחה, לאחר שטענה כי לכתב האישום אין בסיס. השחקן ג'וליאנו מר העביר לה מכתב ממקורבה בג'נין, בו הביע נכונות להופיע בבית המשפט

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה הבוקר בשמונה ימים את פתיחת משפטה של טלי פחימה, הנאשמת בעבירות על ביטחון המדינה: סיוע לאויב במלחמה ותמיכה בארגון טרור. פחימה טענה כי לכתב האישום נגדה אין בסיס, וביקשה להסביר מדוע יש לבטלו.

בקול ישראל דווח, כי פחימה קבלה על תנאי מעצרה הקשים, ועל כך שהיא מוחזקת בבידוד: "כבר חצי שנה אני מוחזקת בבידוד, סותמים לי את הפה ולא נותנים לי פשוט לדבר", אמרה.

בגלי צה"ל דווח, כי השחקן ג'וליאנו מר מסר לפחימה מכתב ממקורבה, פעיל התנזים זכריה זביידי, בו נכתב: "כל הכבוד טלי, אנחנו מוכנים להגיע לבית המשפט בחסות גורם בינלאומי, ולהעיד כי מטרת שהייתך במחנה הפליטים בג'נין היתה להכיר את הפלסטינים שחיים תחת הכיבוש".

בראיון לבי.בי.סי אמר זביידי כי פעילי הארגון לא יניחו את נשקם עד לסיום הכיבוש ולכינון מדינה פלסטינית עצמאית. "סוגיית הוויתור על הנשק תלויה בצד הישראלי", אמר. "אם אכפת לישראלים מהשלום ומכינונה של מדינה פלסטינית, אבו מאזן לא צריך אפילו לבקש מאיתנו - לא יהיה צורך לשאת נשק".

לפי כתב האישום סייעה פחימה לאנשי גדודי חללי אל אקצה לחמוק ממעצר צה"ל, בכך שתירגמה לזביידי מסמך סודי, מפה שצה"ל שכח בשטח, ושכלל פרטים על מבצע המתוכנן למעצרם. מאז ספטמבר השנה ועד לפני כחודש הוחזקה פחימה במעצר מינהלי. בתקופה זו טענה התביעה, שהראיות נגדה הן חסויות. התביעה טוענת שהמידע שעליו התבסס מעצרה המינהלי שונה מהמידע המופיע בכתב האישום. לטענת הפרקליטות, פחימה הוחזקה במעצר מינהלי בשל מידע חמור ביותר, שהינו עדיין חסוי, ולכן אי אפשר להעמידה לדין בגינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully