וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים מעדיפים ששוטרים יפנו אותם

11.1.2005 / 8:26

ממידע מודיעיני שהגיע למשטרה עולה, כי למתנחלים לא יהיו ייסורי מצפון לנקוט אלימות נגד השוטרים. מפקדים בצה"ל הנחו חיילים שלא להתארח לסעודות בבתי מתנחלים

רבים מהמתנחלים מעדיפים להיות מפונים על ידי שוטרים ולא על ידי חיילים. כך עולה ממידע מודיעיני שהגיע לאחרונה למשטרה. בגלי צה"ל דווח, כי מהמידע עלה שלמתנחלים לא יהיו ייסורי מצפון לנקוט אלימות נגד השוטרים, שעלולה אף להגיע לשימוש גם בנשק חם, בניגוד לפינוי על ידי החיילים.

אמש נפגשו היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ומפכ"ל המשטרה, משה קראדי, לדיון על אכיפת החוק בעת ביצוע ההתנתקות. הדיון התרחש בעקבות הפינוי האלים של מאחז "גבעת להבה" ליד יצהר, בשבוע שעבר.

הצדדים סיכמו בדיון כי במהלך ביצוע תכנית ההתנתקות, יפעלו רשויות אכיפת החוק בכל החומרה נגד מי שיפגע באנשי כוחות הביטחון. כמו כן, תימשך המדיניות הזהירה בנוגע לעבירות של הסתה לאלימות ולסרבנות. הצדדים גם החליטו להקים צוותים משותפים לייעול האכיפה.

בתוך כך דווח, כי כמה מפקדים בצה"ל הורו לחיילים שמשרתים במשימות אבטחה בהתנחלויות לא להתארח לסעודות בבתי מתנחלים. ההוראה באה מחשש ליצירת קשר הדוק מדי בין החיילים לבין מתנחלים, שעלול להקשות עליהם לבצע משימות הקשורות לפינוי יישובים. מצה"ל נמסר בתגובה כי לא מדובר בהוראה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully