וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה החדשה יוצאת לדרך

11.1.2005 / 0:04

58 ח"כים הצביעו בעד, 56 התנגדו ו-6 נמנעו. אולמרט ופרס דנו בחלוקת הסמכויות ביניהם. סיעת יחד תטיל על ח"כ שריד עונש, כי הפר משמעת קואליציונית כשנמנע בהצבעה

הכנסת אישרה אתמול (שני) לבקשת ראש הממשלה, אריאל שרון, את הרכב הממשלה החדש, הכולל את מפלגת העבודה. 58 ח"כים תמכו, 56 התנגדו ו-6 נמנעו. קודם להצבעה על צירוף השרים דחתה הכנסת הצעות אי-אמון של ש"ס, המפד"ל והאיחוד הלאומי. השר אהוד אולמרט, והמשנה לראש הממשלה, השר שמעון פרס, נועדו הערב, על מנת לדון בחלוקת הסמכויות ביניהם. כך דווח בקול ישראל.

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה, שהצטרפה גם היא לקואליציה, נמנע בהצבעה. פרוש הסביר כי החליט להמנע משום שרבנים שונים נתנו לו הוראות סותרות. גורמים במשרד ראש הממשלה מסרו, כי ככל הנראה הוא לא ימונה מחר כמתוכנן לתפקיד סגן שר התחבורה.

ח"כ יוסף פריצקי, שפרש משינוי, הצביע בעד, ככל הנראה בגלל שאם תיפול הממשלה לא יימצא לו מקום בכנסת הבאה. יו"ר סיעת יחד, יוסי שריד, נמנע בהצבעה, בניגוד לשאר חברי מפלגתו שתמכו. סיעת רע"ם תמכה גם היא בממשלה החדשה. מנגד, הצביעו 13 מורדי הליכוד נגד הממשלה. לאחר ההצבעה הושבעו השרים החדשים - שמונה שרים מהעבודה, וח"כ אברהם הירשזון מהליכוד.

מנהיג קבוצת ה"מורדים" בליכוד, עוזי לנדאו, אמר בתגובה לאישור הרכב הממשלה: "אוי לממשלת ליכוד שנשענת על קולות הערבים ומרצ", והוסיף כי זו ממשלה בלתי לגיטימית. כך דווח בגלי צה"ל. ח"כ גלעד ארדן, מקבוצת ה"מורדים" בליכוד, אמר לאחר אישור הממשלה, כי "הליכוד איבד את דרכו". ח"כ אילן לייבוביץ' (שינוי) אמר, שסיעת יחד "שברה את שיאי הביזיון כאשר מנעה הקמת ממשלה חילונית".

יו"ר סיעת יחד, יוסי ביילין, הכריז אמש, כי שריד "תקע סכין בגב חבריו לסיעה, כאשר הפר משמעת קואליציונית ונמנע בהצבעה על הרחבת הממשלה". לאחר ההצבעה בכנסת, קיימו חברי סיעת יחד ישיבת חירום, ללא שריד, ובה הוחלט להטיל עליו עונש כבד, אותו תיקבע הסיעה בישיבה מיוחדת בשבוע הבא.

לפיד: העבודה היא "זקנה בלה" שקנתה חתן במחיר מדהים

"אני מתכבד להודיע לכנסת", פתח שרון את נאומו אחר הצהרים, "כי הממשלה קיבלה את הצעתי לצרף אליה את החברים הבאים:

ח"כ שמעון פרס בתפקיד שר, המשנה לראש הממשלה

ח"כ אופיר פז-פינס בתפקיד שר הפנים

ח"כ יצחק הרצוג בתפקיד שר הבינוי והשיכון, במקום השרה ציפי לבני

ח"כ בנימין בן אליעזר בתפקיד שר התשתיות

ח"כ דליה איציק, לתפקיד שר התקשורת במקום השר אהוד אולמרט

ח"כ שלום שמחון בתפקיד השר לאיכות הסביבה

ח"כ מתן וילנאי בתפקיד שר בלי תיק

ח"כ חיים רמון בתפקיד שר בלי תיק

וח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) בתפקיד שר התיירות, במקום השר גדעון עזרא".

כמו כן, ביקש שרון מהכנסת אישור להקמת "משרד המשנה לראש הממשלה", בו יכהן שמעון פרס.

בפתיחת הדיון מסר יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, כי על פי חוק, יכהן יו"ר סיעת שינוי, יוסף לפיד, כיו"ר האופוזיציה, מכיוון שהוא ראש הסיעה הגדולה ביותר בה.

ח"כ לפיד, שעלה לנאום כראש האופוזיציה, אמר: "תהליך הפינוי מלווה באיום כזה של קרע בעם, של מלחמת אחים, שעלינו למנוע אותה בכל מחיר".

לפיד מתח ביקורת על כניסתה של מפלגת העבודה לממשלה, ואמר כי מפלגת העבודה היא "זקנה בלה שקנתה לעצמה חתן במחיר מדהים, נידוניה מזעזעת: 290 מיליון שקלים ליהדות התורה, כהונת יו"ר ועדת הכספים לח"כ ליצמן, שמעתה לא יעביר אגורה אחת שחוקה לשום צורך חיוני של הממשלה, מבלי שיעביר מעשר לחרדים.

"תוך שבוע אחד, עוד בטרם קמה הממשלה האומללה הזאת, נסוגו הליכוד והעבודה מהדרך ששינוי סבלה ליצירת חברה אזרחית. לא עוד שלטון ממלכתי, חילוני, נאור וליברלי, אלא ממשלה של התחרדות, של שלמונים ושל בורות.

איתן כבל מונה ליו"ר סיעת העבודה

ח"כ חמי דורון (שינוי) סולק במהלך הדיון אתמול מהמליאה, לאחר שניסה לשסע את נאומו של ח"כ לפיד. יו"ר הכנסת ריבלין הזהיר את ח"כ דורון, וזה ענה לו "אז מה?". בתגובה הורה ריבלין לסדרני הבית להרחיק את ח"כ דורון מן המליאה, ואמר כי יבדוק אם ניתן להרחיק את ח"כ דורון מתפקידו כסגן יו"ר הכנסת.

בתוך כך, מינתה אתמול סיעת העבודה את ח"כ איתן כבל ליו"ר הסיעה בכנסת, במקום דליה איציק, שהושבעה כשרה. הסיעה החליטה גם לוותר על ראשות ועדת החינוך של הכנסת, לטובת ראשות ועדת הקליטה. בקול ישראל דווח, כי בראש הוועדה תכהן ח"כ קולט אביטל.

כתב "הארץ" יובל יועז מוסיף:

התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול בצהריים לבג"ץ, בדרישה שלא למנות את ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) לשר, בשל מעורבותו בפרשת עמותות ברק. לדברי התנועה, אף שהיועץ המשפטי לממשלה החליט לא להגיש כתב אישום נגד הרצוג, הרי שנמתחה עליו ביקורת קשה בדו"ח מבקר המדינה, ולכן הוא אינו ראוי לכהן כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully