וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה נגד השיער הארוך

10.1.2005 / 0:05

התקשורת בצפון קוריאה יצאה לאחרונה במתקפה חזיתית על אויב חתרן: השיער הארוך. במסגרת המלחמה באויב האכזר, נחשפו שמות בעלי השיער הארוך וכתובותיהם בטלוויזיה הממלכתית

צפון קוריאה פתחה במתקפה תקשורתית עזה על האויבת החדשה שלה: התספורת הלא-נכונה. מטרת מערכת התעמולה הנוכחית של הטלוויזיה הממלכתית בפיונגיאנג היא לשכנע גברים להסתפר כראוי, כלומר לקצץ שיערם מאחור ובצדדים. שמו הכולל של הקמפיין הוא "נטפח שערנו בהתאם לסגנון החיים הסוציאליסטי".

המערכה נגד השיער הארוך מתנהלת אמנם בעיקר בטלוויזיה, אך קריאות לקיצור השיער ולהקפדה על לבוש הולם מופיעות גם בעיתונות הכתובה וברדיו. זהו הקמפיין התקשורתי הגדול ביותר בשנים האחרונות נגד ההופעה הגברית המרושלת.

התעמולה העוסקת בטיפוח גברי הולם הגיעה לשלב מתקדם יותר מבעבר. הפעם נחשפו בטלוויזיה של צפון קוריאה זהויותיהם של גברים שהופעתם נחשבת מוזנחת.

גברים מעל גיל 50 מורשים לגדל שיער עד 7 ס"מ

הטלוויזיה של פיונגיאנג פתחה במערכה בסתיו האחרון עם סדרה בת חמישה פרקים. הסדרה שמה דגש על היגיינה ובריאות, והוצגו בה צורות שונות של תספורת קצרה שאושרו על ידי המדינה. ביניהן: "קו ישר" (flat-top crew-cut), "תספורת נמוכה", "תספורת אמצע" ו"תספורת גבוהה" (גירסאות שונות של תספורת קצרה סטנדרטית, בין האורכים 1-5 ס"מ). לגברים מעל גיל 50 יותר לגדל שערם עד לאורך 7 ס"מ, על מנת שיוכלו לכסות על התקרחותם.

התוכנית שמה דגש על "האפקטים השליליים" שיש לשיער ארוך על "התפתחות האינטליגנציה האנושית". בין השאר הושמעה ההערה, כי שיער ארוך "צורך תזונה רבה" ולכן גוזל אנרגיה רבה מן המוח.
התוכנית המליצה לגברים להסתפר כל 15 ימים.

שיער ארוך במצלמה נסתרת

סדרת טלוויזיה נוספת שעלתה בצפון קוריאה לאחרונה מציגה צילומים במצלמה נסתרת של גברים בעלי שיער ארוך, במקומות שונים בבירה פיונגיאנג. בשונה מן הגישה המקובלת בדרך-כלל, נחשפו בתוכנית שמות הגברים וכתובותיהם, והם הוקעו באופן אישי בשל הופעתם. בדרך כלל מוזכרים שמות אזרחים בתקשורת הצפון קוריאנית רק על רקע התנהגות קומוניסטית למופת.

הסדרה צולמה במקומות ציבוריים רבים: ברחוב, באיצטדיוני ספורט, בחנויות, מסעדות, תחנות אוטובוס - ואפילו במספרה. כמה מבעלי השיער הפרוע שצולמו "ברחו בעליבות", כלשון הטלוויזיה הקוריאנית, בעוד שאחרים תירצו את תספורתם בכך שהם עסוקים מדי.

כמו-כן שודרו מבזקי חדשות בנוסח "פועלי מפעל הטקסטיל בפיונגיאנג שומרים על תספורתם ולבושם פשוטים ומסודרים" או "הספרים שומרים על שיער הגברים בהתאם לדרישות הצבא".

נעליים לא מצוחצחות - התדרדרות האישיות

תוכניות רדיו כמו "להתלבש בהתאם לרגשותיו וטעמו של העם" עוסקות בקשר שבין בגדיו והופעתו של אדם למצבו האידאולוגי והנפשי.

לבוש מסודר "חשוב בהדיפת מאמצי האויב להחדיר סגנון חיים מושחת וקפיטליסטי, וכן בביסוס אורח חיים סוציאליסטי שהולם את התקופה".

גם בעתונים מושם דגש על יתרונות השיער הקצר והנעליים המצוחצחות. עיצוב השיער הוא "סוגייה חשובה ביותר, אשר מתקשרת ישירות עם הסטנדרטים התרבותיים של העם ועם מצבו המנטאלי והמוראלי", נכתב באחד מעיתוני הממשלה. ועוד: "יהיו הבגדים טובים ככל שיהיו, אם נעליך אינן מצוחצחות, אישיותך תתדרדר ברמתה".

עבור עיתונים מפלגתיים, הקרב נגד השפעות אנטי-קומוניסטיות וזרות מתנהל בתחום ההופעה האישית. העיתון "נודונג סינמון" כותב: "אנשים המתלבשים וחיים בסגנון אחר יהפכו לשוטים ויביאו על האומה את חורבנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully