וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 הרוגים בארה"ב מזיהום אוויר שגרמה תאונת רכבות

9.1.2005 / 15:54

הזיהום נגרם לאחר שרכבת נוסעת התנגשה ברכבת חונה וגרמה לשחרור גז כלור רעיל. אלפים פונו מבתיהם, כ-240 חלו ואושפזו. דוברת מטעם האף.בי.איי: "אין אינדיקציה לחבלה או פעולת טרור"

גופת אדם נמצאה אתמול במפעל טקסטיל בעיר גרניטוויל שבדרום קרוליינה, לאחר שתאונת רכבת גרמה לשחרור ענן של גז כלור. כך מדווחת רשת סי.אן.אן. על פי מחלקת הבריאות ואיכות הסביבה במדינת דרום קרוליינה, זהו הקורבן התשיעי מאז השתחרר ענן הגז.

אתמול בשעות הבוקר המוקדמות פגעה רכבת נוסעת ברכבת שחנתה על המסילה, בסמוך למפעל הטקסטיל "אבונדייל מילס". התאונה גרמה להסטת 14 קרונות מהמסילה. שלושה קרונות, שנשאו 90 טון של כלור, ואחד נוסף, שנשא חומר מסוג נתרן הידרוקסיד, גרמו לשחרור ענן גז ולזיהום חריף באזור.

הגופה התשיעית נמצאה במהלך החיפוש המתמשך אחר קורבנות. המחפשים נעזרים בחליפות מגן ובמיכלי חמצן. הגופה טרם זוהתה, ועדיין לא ברור אם מדובר בעובד המפעל. עד כה זוהו גופותיהם של חמישה פועלים במפעל, וכן גופותיהם של נהג הרכבת, אדם ששהה בביתו ואדם שנמצא מת במשאיתו. כ-240 איש נוספים חלו ואושפזו בעקבות שחרור הגז.

דובר מטעם מפעל "אבונדייל מילס" אמר כי עדיין לא נוצר קשר עם מספר עובדים, אם כי אינם כרגע בחזקת נעדרים.

רמה לא בטיחותית של פיזור גז כלור נרשמה באזור התאונה. זאת, למרות שבהוראת הרשויות פוזרו 40 טון של סיד באזור במטרה להפיג את הזיהום. כ-5,400 אזרחים פונו מבתיהם ועדיין אינם יכולים לשוב אליהם. 12 אזרחים התעלמו מצווי הפינוי ונותרו בבתיהם.
מושל דרום קרוליינה, מארק סאנפורד, הכריז על מצב חירום במחוז אייקן, בסמוך לגבול עם ג'ורג'יה, והורה על השמשתם של שני אתרי טיהור.

האף.בי.איי בדק את המתג שגרם להסטת הרכבת למסילה המקבילה בחיפוש אחר טביעות אצבע. החוקרים מבקשים לגלות מדוע הוסט המתג למצב זה. עם זאת, ברשויות הממונות על החקירה נוטים לפסול את האפשרות שהתאונה נגרמה על ידי חבלה. "אין בידינו כל אינדיקציה למעשה פלילי, חבלה מכוונת או פעולת טרור", אמרה דוברת מטעם האף.בי.איי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully