וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסטפא ברגותי טוען לזיופים בבחירות ברשות

9.1.2005 / 16:05

המועמד העצמאי טוען כי הבוחרים מסומנים בדיו שניתן להסירו בקלות. מחנה אבו מאזן מאשים כי ברגותי נהנה מתמיכת החמאס

מוסטפא ברגותי, המועמד העצמאי בבחירות הנערכות היום להנהגת הרשות הפלסטינית, גינה את מה שכינה "חריגות" בתהליך הבחירות וטען כי דיו הזיהוי בו משתמשים בכמה מן הקלפיות, כדי לסמן את מי שכבר הצביע לבל יצביע שוב, ניתן להורדה.

"שתי הפרות חמורות בוצעו היום במהלך הבחירות", אמר ברגותי לעיתונאים בטרם הצביע בבית ספר ברמאללה.

"הדיו 'הבלתי מחיק' שבו מסומנים כל אלה שהצביעו כדי להכשיל צבעות כפולות, ניתן למחיקה באמצעות רוק או מים", נאמר בהודעה לעיתונות שהוציא מטה הקמפיין של ברגותי. בהודעה צוין כי התלונה מתייחסת רק לדיו ששימש בחלק מן הקלפיות ברצועת עזה ובשלוש בגדה המערבית, מבלי לציין אילו. "אין זאת אלא שהדיו הבלתי מחיק בקלפיות אלה הוחלף בדיו מחיק, והדבר מטיל ספק רב בהגינות, בדיוק ובלגיטימיות של תהליך הבחירות", נאמר בהודעה.

כתב של סוכנות הידיעות הצרפתית איי.אף.פי, שהצביע בירושלים, ניסה להסיר את הדיו באמצעות סבון, ולאחר מכן אלכוהול, ובסופו שלדבר באמצעות חומר כימי שסופק לו על ידי רוקח ומטרתו להסיר כל סוג של דיו, אולם ללא הועיל.

באתר החדשות האוסטרלי איי.בי.סי. דווח כי ברגותי הוקיע גם את פרסום מודעה בעיתוני אמש, מאת החתומים הפלסטיניים על יוזמת ז'נבה, הקוראת לציבור להצביע בעד אבו מאזן. הסיבה לכעסו של ברגותי היא שכל פעולות התעמולה היו אמורות להסתיים ביום שישי.

בשיחתו עם הכתבים אמר ברגותי, המפגר בכל הסקרים אחרי אבו מאזן בשיעור של כ-30 נקודות, כי הוא דורש שוועדת הבחירות המרכזית תחקור את תלונותיו מיד. ברגותי ואבו מאזן הגבירו את האשמותיהם ההדדיות ערב הבחירות, ובשבת טען מקור בכיר בקמפיין של אבו מאזן כי ברגותי זוכה לתמיכת החמאס, שהורה לפעיליו להצביע עבור המועמד העצמאי, למרות שרשמית מחרימה התנועה את הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully