וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון ייפגש עם אבו מאזן מיד לאחר בחירתו

8.1.2005 / 7:07

בפגישה ידרוש שרון מאבו מאזן טיפול מיידי בירי הקסאם. מועמד הפתח לתפקיד יו"ר הרשות ערך אתמול עצרת בביר נבאללה, לאחר שביטל ביקור בי-ם, ואמר: י-ם בירתם הנצחית של הפלסטינים.

ראש הממשלה, אריאל שרון, מתכוון לקיים פגישה עם יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, אבו מאזן, מיד לאחר בחירתו הצפויה לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית. בערוץ 2 דווח, כי הפגישה תעסוק בסוגיות ביטחוניות, וכי שרון מתכוון לדרוש מאבו מאזן טיפול מיידי בירי הקסאם מרצועת עזה. בכוונת אבו מאזן להעלות בפגישה את הבנות דחלאן-מופז לגבי שחרור האסירים. הממשל האמריקאי העביר לאבו מאזן מסר, על פיו לא יוזמן לוושינגטון בטרם יראה פעולה נחושה כנגד הטרור.

כתבי "הארץ" יהונתן ליס, ארנון רגולר ושירות "הארץ" מוסיפים:

אבו מאזן, המתמודד מטעם הפתח בבחירות על תפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, הודיע אתמול (שישי) במסיבת עיתונאים, כי אם ייבחר, יבקש מראש ממשלת הרשות, אבו עלא, להישאר בתפקידו.

אבו מאזן קיים את מסיבת העיתונאים בביר נבאללה, לאחר שהודיע על ביטול ביקורו המתוכנן במזרח ירושלים ובהר הבית. במהלך דבריו הבהיר אבו מאזן: "היום לא באנו לירושלים, אבל מחר נגיע אליה, כי ירושלים היא בירתם הניצחית של הפלסטינים. החומות הישראליות וההתנחלויות לא ימנעו בעדנו להשיג זאת". בפרפראזה על סיסמתו של יאסר ערפאת "לירושלים הולכים מיליוני שהידים", אמר אבו מאזן מול אלפי פלסטינים בביר נבאללה "אנו רוצים את ירושלים שלנו. תנו לנו לבוא לירושלים כעם חופשי במיליונינו!"

במהלך עצרת התמיכה באבו מאזן, קרא טיב עבד אלרחים, ראש מטה הבחירות שלו, לתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות, כדי להוכיח לעולם, כי מזרח ירושלים היא בירתה של מדינת פלסטין, שתקום בעתיד. בקול ישראל דווח, כי בכירי הרשות חוששים, שרק מעטים מתושבי מזרח ירושלים ישתתפו בבחירות.

בכיר במטה הבחירות של אבו מאזן מסר לסוכנות אי.פי. שהוא ביטל את הביקור מחשש לנזק תדמיתי, שייגרם לו מן האבטחה הכבדה שישראל התכוונה לספק לו בזמן שהייתו בעיר, מחשש שישראלים ינסו לפגוע בו.

המשטרה עיכבה לחקירה את המועמד העצמאי ברגותי בי-ם

משטרת ירושלים עיכבה אתמול לחקירה את המתמודד העצמאי על תפקיד יו"ר הרשות, מוסטפא ברגותי, בעת שניסה להיכנס לתפילה במסגד אל-אקצא. ברגותי, שכבר נעצר בירושלים לפני כשבועיים, תיאם את ביקורו בעיר עם המשטרה. אולם, לדברי המשטרה, ההסכמה אליה הגיעה עם ברגותי לא כללה אישור לעלות להר הבית.ברגותי הועבר למחסום א-ראם אחרי שעוכב לחקירה בירושלים. משם הוא יצא לרמאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully