וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: החלטה לגבי הקצינים הסרבנים ביום א'

8.1.2005 / 7:08

קציני חטיבת בנימין מסרו למפקד החטיבה מכתב חדש, בו הם חוזרים מהצהרתם כי יסרבו פקודה, אך מבקשים לא להטיל על צה"ל לפנות התנחלויות. מאות חיילים מיש"ע חתמו על עצומה נגד סרבנות

צה"ל דחה ביומיים את ההחלטה אם לנקוט בצעדים משמעתיים נגד 34 קציני המילואים מהחטיבה המרחבית בנימין (אזור רמאללה), שחתמו על מכתב בו ביקשו להימנע מפינוי התנחלויות. בתום פגישה שהתקיימה אתמול בבוקר בין בכירי החותמים למפקד החטיבה, אל"מ מיקי אדלשטיין, אמרו מקורות צבאיים, כי החותמים הגישו לאדלשטיין מכתב חדש, שבו הם חוזרים בהם מהצהרתם כי יסרבו פקודה. עם זאת, הם קוראים לדרג המדיני שלא להטיל על צה"ל משימות כמו פינוי יישובים. אדלשטיין הודיע לקצינים כי גם משפט זה אינו מקובל עליו, והקצינים ביקשו את סוף השבוע למחשבה בעניין. ביום ראשון תתקבל בצה"ל החלטה סופית.

קצינים בכירים בצה"ל מסרו אתמול בערב, כי אינם מרוצים מהשינויים, שהכניסו שולחי מכתב הסירוב בנוסח החדש. בקול ישראל דווח, כי הסיבה לאי שביעות הרצון היא דרישתם בנוסח החדש להשאיר בעינה את הקביעה, כי פינוי יישובים איננו תפקיד של צה"ל. בצה"ל בודקים איפוא האם מעיד הנוסח החדש על כך שחותמי המכתב אכן חזרו בהם מעמדתם הקודמת, כפי שנדרשו. לדברי הקצינים הבכירים, חותמי המכתב יצטרכו למחוק מן המכתב גם את ההערה הזו. הם הדגישו, כי כל פקודה שהצבא מקבל מן הדרג המדיני חוקית ועליו למלאה.

שלשום הציב צה"ל בפני הקצינים, כולם תושבי התנחלויות, אולטימטום של 24 שעות לחזור בהם ממכתבם כדי שלא יסולקו מהשירות. שר הביטחון, שאול מופז, התייחס אף הוא שלשום לסרבנות ואמר כי יש לשלול דרגות של קציני מילואים המפריעים לפעולות צה"ל בפינוי מאחזים. "צריך ליטול מהם את הזכות לפקד, לשלול את דרגותיהם ולבדוק אפשרות להעמידם לדין". מופז טען כי הכלים המשפטיים לטיפול באלימות קיימים וכי כל מה שנדרש הוא להפעילם.

כמה מאות קצינים וחיילים במילואים תושבי יש"ע, חתמו על עצומת מחאה, המתייחסת למכתב הסירוב של 34 הקצינים מיחידת ההגנה המרחבית בשומרון. בצה"ל יודעים על כוונה להחתים קצינים נוספים מיחידות ההגנה המרחבית בשטחים על נכונות לסרב, ובמקרה כזה, אומרים שם, יישקל פירוק היחידות הללו.

בין החתומים על יוזמת הנגד לסרבנות מופיעים אל"מ (מיל.) בן-ציון גרובר, מח"ט שיריון, סגן אלוף (מיל.) שייקה אל-עמי, ראש מטה החטיבה המרחבית עציון, ויו"ר הרשות השניה, מוטי שקלאר. במקביל נחתמות עצומות נוספות, הפעם של קציני מילואים, המציעים להחליף כל קצין או חייל שסירבו פקודה.

ועד רבני יש"ע קורא לעוד קצינים וחיילים להצטרף למאבק נגד ההתנתקות. ועד הרבנים התכנס שלשום בירושלים, וקבע כי הפקודה לעקירת יישובים סותרת את חוקי התורה והמוסר האנושי. "כל אזרח וכל איש צבא נקראים להביע את סלידתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully