וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נהיה עם – תושב יצהר שהרג פלסטיני?

תולי שרגאי

9.1.2005 / 11:39

בועז אלברט שירה לפני חודשיים למוות בסלמן ספאדי בן ה-17, לא ישב אפילו במעצר בית. התיק יועבר בקרוב לפרקליטות. וואלה! חדשות חוזרת לסיפורים שירדו מהכותרות

מה היה?

ב-27 לאוקטובר, 2004, נורה סלמן ספאדי, פלסטיני בן 17 מהכפר עורייף בגבעה 725, סמוך לישוב יצהר, בידי בועז אלברט, רכז הביטחון של הישוב.

לפי גרסתו של אלברט, אשתו הבחינה בדמות חשודה בביתם. בעקבות זאת הוא ירה לעבר ספאדי כדור אחד, ולאחר מכן החל לדלוק אחריו והמשיך בירי. מירי זה נפגע ספאדי ולאחר מספר דקות מת מפצעיו. גופתו נמצאה במרחק כ-100-80 מטרים מהבית. על פי הפרסומים בכלי התקשורת, סתירות התגלו בגרסת המתנחלים, שטענו כי הפלסטיני עזב מסיק זיתים שהתבצע באישור הצבא, וצעד לעבר גבעה 725. הם ציינו כי הוא ניסה להיכנס לאחד הבתים ואז רבש"צ היישוב (רכז הביטחון) החל להתעמת איתו וירה בו. לעומת זאת טען אלברט כי התקרית אירעה מחוץ לבית.

בצה"ל ראו תחילה בתקרית אירוע חבלני, אבל החקירה עברה עד מהרה למישור הפלילי, משלוש סיבות: הפלסטיני לא היה חמוש; המידע המודיעיני הצביע על כך שההרוג כלל לא היה מעורב בפעילות חבלנית (בין השאר, מסרו תושבים פלסטינים למינהל האזרחי, כי ספאדי נכנס למאחז משום שרצה לגנוב סוסים); וגופתו נמצאה מחוץ לתחום המאחז. עובדה זו הגבירה לכאורה את החשד שאלברט לא ירה בספאדי סמוך לבית, כפי שטען. יתרה מכך, לא ברור כיצד הספיק א-ספאדי לעבור מרחק כזה במהירות (פער הזמן מהירי עד להגעת החיילים קטן), בעודו פצוע קשה בבטן.

הפלסטינים, כאמור, טענו לאחר התקרית כי ספאדי השתתף במסיק זיתים, ונורה ע"י המתנחלים. מ', תושב הכפר סלפית, אמר ל"הארץ" כי "גם אני וגם סלמאן (ספאדי) צפינו לעבר המתנחלים וראינו לפחות שלושה שהיו חמושים ברובים. המוסקים לידינו כבר ברחו, ובשלב מסוים, ככל שהתקרבו המתנחלים, גברה החרדה שלנו, כי לא היינו חמושים. שנינו ברחנו, כל אחד לכיוון אחר, במורד הוואדי, ומאז לא ראיתי אותו. כשהגעתי לכפר הלכתי מיד לביתו, לשאול אם הוא חזר. רק אחרי כמה שעות הבנתי שהוא נורה על ידי המתנחלים".

לבסוף זימנה משטרת מחוז ש"י את אלברט לעדות ונשקו נלקח בידי צה"ל. גופתו של ספאדי נלקחה לנתיחה שלאחר המוות. חשוב לציין כי החקירה נפתחה בעקבות התעקשות שוטרי מחוז ש"י שסירבו לתת לחקירה להתמסמס. החוקרים קיוו כי הממצאים מנתיחת גופתו של ספאדי יעזרו לקבוע כיצד אירע הירי. הנתיחה היתה אמורה להעיד אם הוא נגרר על ידי מתנחלים למקום שבו מצא אותו הצבא. טענה נוספת שתיבדק היא שספאדי מת לאחר שהמתנחלים מנעו ממנו טיפול רפואי ופיזרו דוקרנים כדי למנוע מאמבולנס להתקרב לאזור.

מה נהיה?

אלברט נחקר במשטרת ש"י. הוא לא הוחזק במעצר משטרתי ואף לא הושם במעצר בית. לדברי מקור המעורב בחקירה, מעצרו לא נדרש ע"י המשטרה בגלל סוג הראיות. אותו מקור ציין, כי "הפעם אלברט דווקא שיתף פעולה, ולא שמר על זכות השתיקה, כמקובל בחקירות מעין אלה".

מה יהיה?

לדברי המקור המשטרתי, התיק יועבר בקרוב לפרקליטות לצורך דיון והחלטה האם להעמיד את אלברט לדין.

בועז אלברט סירב למסור את תגובתו בנושא, והפנה אותנו לדובר הישוב יצהר, שלא ענה לפניות וואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully