וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון קורא ל-YES ו-HOT לעברת את שמותיהן

4.1.2005 / 18:07

רה"מ אמר בדיון בכנסת לרגל "יום השפה העברית", כי אינו מבין "כיצד נוצר ייצור הכלאיים 'יאללה ביי', במקום המילה היפיפיה 'שלום'". ח"כ אלדד: לבטל את מעמד הערבית כשפה רשמית

ראש הממשלה, אריאל שרון, קרא היום לחברות הכבלים והלווין, HOT ו-YES, לעברת את שמותיהן. בגלי צה"ל דווח, כי שרון דיבר בדיון מיוחד בכנסת לרגל "יום השפה העברית" ואמר: "אינני מבין, למשל, מדוע רשתות שידור ישראליות צריכות לתייג את עצמן בשמות לועזיים חסרי הוד והדר, כ-HOT ו-YES, וכיצד נוצר ייצור הכלאיים 'יאללה ביי' במקום המילה היפיפיה 'שלום'".

ואולם, למרות השבחים לשפה העברית, לא הצליח ראש הממשלה להימנע משיבושי לשון. "יש לי אהבה עמוקה לעברית", אמר שרון, "לנס תחייתה, לעומק ההיסטורי, שממנה היא שואבת את ביטוייה, את מילותיה ואת משפטיה" – וזאת במקום לומר – "לעומק ההיסטורי, שממנו השפה שואבת את ביטוייה". בדיון השתתפו עשרים ח"כים בלבד.

ח"כ מחול: אלדד חי בבועה של טרנספר

כתב "הארץ", גדעון אלון מוסיף:

ח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי מציע לבטל את מעמדה של השפה הערבית כשפה רשמית בישראל, לצד העברית. ההצעה מעוררת זעם בקרב חברי הכנסת הערבים. בהצעת חוק שהניח היום על שולחן הכנסת לרגל ציון יום השפה העברית בכנסת שחל היום, מציע ח"כ אלדד לקבוע שהשילוט הציבורי בישראל יהיה בשפה העברית.

עם זאת, אלדד מציע כי באזורים שעיקר האוכלוסייה המתגוררת בהם אינה דוברת עברית, תשקול הרשות המקומית במידת הצורך להוסיף לשילוט הציבורי העברי גם כיתוב בשפת האוכלוסייה, כדי לסייע להבנת השלטים, ואולם סמכות זו לא תפגע בשילוט העברי.

הצעת החוק קובעת גם כי לבתי הספר הערבים יותר לקיים לימודים בערבית, ואולם שום דבר לא יפגע בחובה ללמד במערכת החינוך את השפה העברית כשפה עיקרית, ולהבטיח את יכולת הציבור לשלוט בה.

בדברי ההסבר להצעת החוק ציין ח"כ אלדד, כי היא יוצרת איזון נכון ובהיר בין מעמדה של העברית כשפת המדינה, לבין האינטרסים והצרכים של אוכלוסיות הדוברות שפות אחרות בישראל, לרבות הציבור דובר הערבית.

בתגובה על ההצעה אמר ח"כ עיסאם מחול מחד"ש-תע"ל, כי "ח"כ אלדד חי בבועה של טרנספר. פעם הוא מטרנספר את האזרחים הערבים ואת זכותם לדבר ועכשיו הוא רוצה לטרנספר את השפה הערבית כשפה שנייה". הוא הוסיף, כי דברי ח"כ אלדד הנאמרים באלגנטיות אינם צריכים לטשטש את המהות האיומה מאחוריהם. "החשיבה הזו נובעת מעמדה גזענית ואנטי ערבית", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully