וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסים בסך חצי מיליון ש"ח מחכים לזוכים במרתון טבריה

4.1.2005 / 12:35

המרתון הראשון לשנת 2005 ייצא לדרך מחרתיים בטבריה. המארגנים מבטיחים רמה גבוהה והאתיופים יוצאים בהצהרות

מרתון טבריה המסורתי ייצא לדרך מחרתיים, בפעם ה-28 בתולדותיו, אלא שהפעם, מבטיחים המארגנים, זה הולך להיות אירוע שיא ברמה הבינלאומית הגבוהה ביותר.

נכון להיום, 658 רצים נרשמו למרתון, כאשר 14 מביניהם הם רצים איכותיים מחו"ל. לראשונה בתולדות האתלטיקה הישראלית, יגיעו לכאן גם שתי משתתפות ממרוקו. מדובר בסמירה אוסמי ונורה אדלן, שתי רצות ברמה בינונית, לרמה של הרצות הישראליות.

מבין הגברים, בכירי הרצים מאתיופיה וקניה שמועמדים לזכייה בפרס הגדול (40 אלף דולר למי שיורד מזמן של 2.12 ש') נחתו היום בארץ. אלוף השנה שעברה הבטאמו בקלה, שכבר קבע השנה זמן של 2:12:04 ש' אמר היום: "עשיתי את ההכנה הטובה ביותר שיכלתי למרתון הזה. באתי לכאן כדי לנצח ולקחת את הפרס הגדול ואין לי שטום כוונה אחרת". המתחרים העיקריים של בקלה על התואר יהיו בן ארצו מוגאס טאי (בעל שיא אישי של 2:09:21 ש'), שזכה במרתון הזה לפני שנתיים והקנייתים ג'פרי טרר וריצ'רד מוקה, שמתמחים בעיקר בריצת חצי המרתון ומתכוונים לסכן את ההגמוניה האתיופית בטבריה. מול כל אלה יתייצבו גם הרצים שלנו ובראשם היילה סטאין, שסיים במקום ה-20 באולימפיאדת אתונה (שיא אישי של 2:14:21 ש'). סטאין ינסה לקחת את תואר אלוף ישראל מאסף בימרו, שעשה את זה בקביעות בנשים האחרונות. זבדיה וודג' ינסה גם הוא לסכן את השניים. מי שיסיים ראשון מבין הישראלים יזכה בפרס כספי של 10,000 ש"ח. שבירת השיא הישראלי תכפיל את הסכום הזה.

הרצה האיכותית ביותר שהגיעה לכאן היא ליילה אמאן האתיופית, שתנסה לרדת מזמן של 2:30 ש', שיוכל להחזיר אותה הביתה עם 40,000 דולר. שיאה האישי של אמאן אגב, הוא 2:27:54 ש'. נילי אברמסקי תנסה לשמור על תארה כאלופת ישראל, אבל ספק אם תוכל לתת פייט לאתיופית או לשיאה הישראלי מאחר והיא לא נמצאת בכושר טוב לאחרונה. סגניתה, אורנה בלאו, תנסה לנצל את זה ולהפתיע.

מארגני המרתון, שאגב עבר השנה הפרטה ומנוהל במקביל לאיגוד האתלטיקה גם על ידי חברה פרטית, מבטיחים לנו איכויות שטרם נראו בארץ, הן מבינת הרמה הכללית והן מבחינת האירגון. סך כל הפרסים שהועמדו לזוכים במרתון הזה מסתכמים בכחצי מיליון ש"ח, ללא ספק סכום חסר תקדים. בעיריית טבריה הבטיחו ששום מזג אוויר לא ימנע את קיומו של המרתון - כך שלנו נותר רק לחכות ולהתענג על קרב אתיופי-קנייתי-ישראלי משולב בנופיה היפהפיים של הכינרת ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully