וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר מנהיג המורדים בדרום פרו

4.1.2005 / 11:58

רס"ן אנטאורו הומאלה, מנהיג קבוצת המורדים שהשתלטה לפני יומיים על תחנת משטרה בדרום המדינה, נעצר במהלך מו"מ על כניעה. עוצר הוכרז באזור המרידה

מנהיג קבוצת המורדים, שהשתלטה לפני יומיים על תחנת משטרה בעיר אנדהואילס בדרום פרו, נעצר. רס"ן במילואים אנטאורו הומאלה הסגיר את עצמו לרשויות במהלך מו"מ על כניעה, טען דובר מטעם משרד הפנים הפרואני. הומאלה נעצר בבית עיריית אנדהואילס, כ-400 ק"מ דרומית לבירה לימה.

"הושמתי במעצר על ידי הצבא, ובמהלך השעות הקרובות אועבר למפקדת המשטרה ללוחמה בטרור בלימה", מסר הומאלה בראיון טלפוני.

בהשתלטות המורדים על תחנת המשטרה ביום שבת נהרגו ארבעה קציני משטרה, 19 נפצעו ו-10 נלקחו כבני-ערובה. המורדים דרשו את התפטרותו של נשיא פרו, אלחנדרו טולדו. הם מאשימים את טולדו בשחיתות ובכניעה לאינטרסים עסקיים בצ'ילה, יריבתה המסורתית של פרו. עם זאת, מטרתם הכוללת היא לבסס תנועה עממית על ערכי אימפריית האינקה ההיסטורית. קבוצת המורדים כוללת אנשי צבא ומשטרה לשעבר. רובם נטלו בעבר חלק בסכסוכים אלימים עם אקוודור ועם מורדים מאגפי השמאל הקיצוני של פרו.

מוקדם יותר דיווחה רשת הבי.בי.סי, כי מבצע של כוחות הביטחון הפרואנים להשתלטות מחדש על תחנת המשטרה הוקפא לאחר פניית נציב זכויות האדם במדינה. ביום שני הסכים הומאלה, במהלך מו"מ עם נציג מטעם נציבות זכויות האדם ונציג הכנסייה, להניח את נשקו בתמורה להבטחה לביטחון אנשיו, אך מאוחר יותר משך את הסכמתו בטענה כי כוחות הממשלה פתחו באש על אנשיו.

הרשויות בפרו הכריזו על עוצר בעיירה אנדהואילס ובסביבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully