וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הפסידה ב-3 הצבעות אי-אמון

3.1.2005 / 20:17

הממשלה לא נפלה למרות התבוסות שנחלה, כיוון שלא הושג נגדה רוב של 61 חברי כנסת. את ההצעות הגישו שינוי, ש"ס והאיחוד הלאומי. לפיד: מפלגת העבודה בגדה בציבור החילוני

האופוזיציה הצליחה הערב להנחיל שלוש תבוסות לקואליציה, כשזכתה בניצחונות יוקרתיים בהצבעות על הצעות אי האמון במליאת הכנסת. עם זאת, כיוון שבאף הצבעה לא הושג רוב של 61 חברי כנסת, הממשלה לא נפלה.

הצעת אי-האמון של סיעת שינוי בנושא "האם יש ממשלה בישראל", זכתה לרוב של 39 נציגי סיעות האופוזיציה (שינוי, המפדל, האיחוד הלאומי והמפלגות הערביות) מול 36 נציגי הליכוד. 14 נציגי העבודה ויח"ד נמנעו.

הצעת אי-אמון של סיעת האיחוד הלאומי בנושא "המינויים הפוליטיים במשרדי הממשלה", זכתה לרוב של 37 נציגי סיעות האופוזיציה (שינוי, ש"ס, המפדל והאיחוד הלאומי), מול 34 נציגי הליכוד. 18 נציגי העבודה, יח"ד והמפלגות הערביות נמנעו.

הצעת אי האמון של ש"ס בנושא "דו"ח הביטוח הלאומי על הרעב בקרב ילדים והקיצוץ בסל התרופות" זכתה לרוב של 43 נציגי האופוזיציה (שינוי, ש"ס, האיחוד הלאומי, והמפלגות הערביות) מול 34 נציגי הליכוד. 12 נציגי העבודה ויח"ד נמנעו.

שטרית: אם נצטרך, נלך לבחירות

יו"ר שינוי ח"כ יוסף לפיד תקף במליאה בחריפות את מפלגת העבודה. "אנחנו זקוקים, בפתחה של תקופה גורלית, לממשלה חזקה. מפלגת העבודה בגדה בציבור החילוני ובגדה בנו, שהודענו לשרון שאנו מכונים שיהדות התורה תהיה לפחות בקואליציה אם העבודה תצורף לממשלה, אבל סיעת העבודה רצה לממשלה, כמו אותם רעבים מסכנים שמושיטים להם קצת אורז מההליקופטר ועכשיו הם יבלעו את האורז הזה".

ח"כ נסים דהן (ש"ס) הטיח ביקורת בלפיד. לדבריו, כל שלפיד יכול להתפאר בו הוא "שהוא יודע לערבב פפריקה טובה בבשר שפנים וחזירים ובכך שהוא מפיץ שנאה נגד יהודים חרדים, וכן בהיותו קופירייטר טוב שיש לו לפעמים הברקות וחידודי לשון".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) האשים את הליכוד בהשתלטות על המועצות הדתיות ברחבי הארץ. לדבריו, 65 מתוך 202 חברי המועצות הדתיות שמונו בחודשים האחרונים הם חברי הליכוד.

השר מאיר שטרית, שהשיב על הצעות האי אמון בשם הממשלה, אמר שאם לא תוקם ממשלת אחדות בזמן הקרוב, קיימת אפשרות להקדמת הבחירות. "בשמו של ראש הממשלה אני יכול לומר שאנו לא חוששים מבחירות. אם נצטרך, נלך לבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully