וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיכר הלחם פונתה מקריית הממשלה

2.1.2005 / 18:28

בפגישה בין נציג המאהל עם אנשי משרד השיכון סוכם כי לשוכני כיכר הלחם יימצאו פתרונות מגורים. הפינוי נעשה על סמך צו שהוציאה עיריית ירושלים לפני 9 חודשים ואושר בבג"ץ

"כיכר הלחם" פונתה היום בהסכמה מקריית הממשלה בירושלים, בעקבות פגישה בין מנהיג המפגינים ישראל טוויטו לנציגי משרד השיכון ולמשטרה. בפגישה סוכם, כי לכל שוכני המאהל יימצא פיתרון דיור. טוויטו הגדיר את השהות במאהל במשך שנה וחודשיים כהישג, ואמר: "מי שלא רצה אותנו ברחובות יקבל אותנו בכנסת".

לפני ימים אחדים נכנס לתוקפו צו פינוי שהוציאה עיריית ירושלים ליושבי מאהל המחאה במרץ 2004, אך הם פתחו בתגובה בשביתת רעב וקשרו את עצמם בשלשלאות ברזל כדי למנוע את הפינוי. לפני 10 ימים, בדיון בעתירת יושבי המאהל נגד צו הפינוי, כתב שופט בית המשפט העליון, מישאל חשין, כי "העתירה שלפנינו מעוררת סוגיות חברתיות לא פשוטות... מדברים אנו בעמותה המבקשת להעלות בפני בית המשפט שאלה על אודות תחומי התפרשותו ומגבלותיו של חופש המחאה וההפגנה". למרות השאלות הקשות שהעלה בית המשפט, הוא פסק כי ניתן יהיה לפנות את יושבי המאהל.

בשבוע שעבר, במסגרת פעולות המחאה לקראת הפינוי, הזמינו מחוסרי הדיור את הציבור למה שהם כינו "מסיבת הפתרון הסופי". שוכני המאהל טענו כי מדובר בעצם בהפגנה, אך עבור "אבירי זכויות האדם, אהרון ברק וביבי נתניהו", הוסיפו, מדובר במסיבה חגיגית לרגל מציאת "הפתרון הסופי" לבעיית העניים. בהזמנתם קראו אנשי כיכר הלחם לפוליטיקאים, לשופטים ולקפיטליסטים, לבוא ולהשתתף ב"ריקודים על הדם".

טויטו ועמיתיו הקימו את מאהל "כיכר הלחם" תחילה בכיכר המדינה בתל אביב, ומשפונו משם בידי עיריית תל אביב, שבו והקימו אותו בקריית הממשלה בירושלים, מול משרד ראש הממשלה. המאהל שכן בירושלים מנובמבר 2003, וגרו בו כמה עשרות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully