וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות ביום המסחר האחרון של השנה

ליאון איצקר

31.12.2004 / 17:00

פארמוס יורדת ב-3.4%. איי.סי.אס עולה בכ-10% בהמשך לקפיצה של 17% אתמול. טבע עולה ב-0.3%

בורסות וול סטריט נסחרות בעליות קלות תוך מחזורים דלילים ביום המסחר האחרון של 2004, בדרכן לעלייה שנתית שנייה ברציפות. מדד מניות הטכנולוגיה עולה ב-0.2% לרמה של 2,181 נקודות; מדד מניות הבלו צ'יפ מוסיף 0.1% לרמה של 10,811 נקודות.

בי.או.אס (סימול BOSC), המפתחת ומייצרת מוצרי תקשורת, חומרה ותוכנה למחשבים, קופצת ב-59.2% במחזור גבוה פי עשרה מהרגיל, בהמשך לזינוק של כ-35% שרשמה אתמול.

איי.סי.אס (סימול ACSEF), המפתחת בקרי תנועה לכל חברות ההיי-טק הישראליות, ממשיכה לעלות, ומזנקת ב-9.6% לאחר שאתמול קפצה ב-17% במחזור גבוה.

ענקית התרופות האמריקאית פייזר זכתה באישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק תרופת הליריקה (Lyrica), מוצר המשך של הניורונטין - אשר גירסה גנרית שלה, הגבפנטין, הושקה על ידי טבע הישראלית לפני כחודשיים וחצי. עם זאת, אישור ה-FDA לשיווק הליריקה - בניגוד לאישור הקיים לניורונטין, חל רק על טיפול בכאבים עצביים מתמשכים ולא על טיפול בפרכוסים של חולי מחלת הנפילה.

טבע זכתה באוקטובר באישור ה-FDA לשיווק הגבפנטין לאחר שבית משפט אמריקאי דחה את בקשת פייזר להוציא צו שימנע שיווק התרופה. מכירות הגבפנטין בארה"ב בחודשים אוקטובר ונובבר הסתכמו ב-123 מיליון דולר, לעומת מכירות הנוירונטין אשר הסתכמו באותה התקופה ב-325 מיליון דולר, לפי נתוני חברת NDCHealth. מניית טבע (סימול TEVA) עולה ב-0.3%.

פארמוס (סימול PARS) יורדת ב-3.4% לאחר שאתמול הוסיפה 3% במחזורים גבוהים, המאפיינים את המסחר במניה מאז הכישלון בניסוי הקליני שביצעה בתרופת הדקסנבינול.

עוד בולטות: קליקסופטוור (סימול CKSW) אשר ממשיכה לעלות גם היום ומוסיפה 1.7%, לאחר שעלתה אתמול ב-7.4%; וסרגון (סימול CRNT) שעולה ב-0.6% לאחר שעלתה אתמול ב-5.4%. אורבוטק (סימול ORBK), המספקת מערכות בדיקה לצגים שטוחים, רושמת ירידה קלה של 0.4% לאחר שאתמול עלתה ב-3% בעקבות חוזה של כ-30 מיליון דולר עם חברת QDI הטאייוואנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully