וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים בני כל הדתות נקברים בסרי לנקה כמוסלמים

רויטרס

30.12.2004 / 18:38

למרות שבמקום חיים בני דתות אחרות, נקברים כל הרוגי הצונאמי במקום בקברי אחים בקבורה מוסלמית. "מרגע שאנו מתפללים עבורם, הם הופכים למוסלמים", אומרים שם. הממשלה לא מתערבת.

כל ההרוגים ברובע קאלמוניי שלחופה המזרחי של סרי לנקה, תהא דתם אשר תהא, נקברו כמוסלמים. באזור שנפגע, חיות יותר מ-8,000 משפחות מוסלמיות, אך יש גם כמה אלפים בודהיסטים והינדים החיים לאורך החוף. צוותים של גברים מוסלמים החובשים כובעי תפילה ומסכות רפואיות עברו בין הריסות הקהילה וחיפשו אחר גופות לקבורה. "אנחנו פשוט מתהלכים עד אשר אנחנו מריחים את הריח", אמר מנהיג דתי מקומי. "אז אנחנו חופרים תחת תלי ההריסות".

בחופי הרובע נחפרו כעת שבעה קברים - אורכו של כל אחד מהם 15 מטרים ורוחבו שני מטרים. כל אחד מהם יכול להכיל 30 גופות ושלושה כבר מלאים. על-פי המסורת המוסלמית יש לקבור אדם עד ערב יום מותו והעובדה כי רבים עודם אינם קבורים גורמת ליגון גדול בקרב האוכלוסייה המקומית.

"איננו מקבלים כל עזרה מהממשלה", אומר חאג' טאריק מוחמד. "אנו זקוקים לבולדוזרים כדי לפנות את המקום". לממשלת סרי לנקה, מדינה שרוב תושביה הינדים, אין כמעט נוכחות ונגיעה באיזור המרוחק בו שולטת הלטט"א - מחתרת "נמרי השיחרור של טמיל אילם". צוות רויטרס שסייר במקום תיאר כי הגופות, שרובן הושחתו עד כדי כך שלא ניתן לזהותן, נקברו באופן מכובד ומסורתי בקברי ההמונים. "אנו יודעים כי אנו קוברים גם בודהיסטים והינדים", אומר מוחמד, "אך זה לא משנה, מרגע שאנו מתפללים עבורם הם הופכים מוסלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully