וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת שרון דוחה הצעת אולמרט לנסיגה נוספת

30.12.2004 / 12:23

מ"מ רה"מ אהוד אולמרט אמר בראיון לג'רוזלם פוסט, כי על ישראל לתכנן נסיגה רחבת היקף גם בגדה. אנשי רה"מ: רק מפת הדרכים עומדת על הפרק

לשכת ראש הממשלה דחתה הבוקר רעיון אותו העלה מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בראיון לג'רוזלם פוסט, בדבר תוכנית התנתקות נוספת ביהודה ושומרון. בקול ישראל דווח, כי אנשי שרון אמרו שהתוכנית המדינית היחידה שישראל תסכים להיות שותפה לה, היא מפת הדרכים. אולמרט אמר בתגובה, כי לו היה קורא דובר ראש הממשלה את הדברים שצוטטו בשמו, לא היה מפרסם את הודעתו. אולמרט ציין, כי בשום מקום לא אמר כי יש תוכנית נוספת להתנתקות.

ב"הארץ" דווח כי אולמרט אמר שעל ישראל לבצע נסיגה רחבת היקף מהגדה המערבית, בהמשך ליישום תוכנית ההתנתקות במהלך שנת 2005. לדברי אולמרט, "איננו יכולים לשבת בחוסר מעש. האינטרסים של ישראל מחייבים התנתקות רחבה יותר ממה שיקרה במסגרת תוכנית ההתנתקות". אולמרט לא ציין מה יהיה היקף הנסיגה הנוספת, אך הבהיר שאין הכוונה לנסיגה מלאה לקווי 1967.

אולמרט הדגיש, כי על הנסיגה הנוספת להתבצע בכל מקרה, ללא קשר להבנות שיושגו עם הפלסטינים. "ייתכן שיהיה מו"מ", אמר, "אך ישראל תמשיך להתקדם לעבר מטרותיה, באמצעות צעדים חד-צדדיים, ובכלל זה גם נסיגות נוספות שהן אינטרס של המדינה".

אולמרט מטיל ספק ביכולתו של יו"ר אש"ף והמועמד המוביל לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להגיע להסדר שלום עם ישראל, משום שאינו יכול לנהל מלחמת חורמה נגד ארגוני האופוזיציה, שבלעדיה "איננו רואים סיכוי להתקדמות".

דברי אולמרט הם האמירה הברורה ביותר עד כה של מקורב לשרון, כי לאחר יישום תוכנית ההתנתקות יש לבצע נסיגה נוספת. הדברים עומדים בניגוד לדברי יועצו הקרוב של ראש הממשלה שרון, דב וייסגלס, שאמר בראיון ל"הארץ" לפני כשלושה חודשים, שכל מטרת תוכנית ההתנתקות היא להקפיא את התהליך המדיני, וכי עתיד יתר ההתנחלויות "ייקבע בעוד שנים רבות (...) כשהפלסטינים יהפכו לפינלנדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully