וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה הפוליטית על הגולן מתחילה-הקרב הראשון מחר בכנסת

12.12.1999 / 11:05

התנגדות רחבה לנסיגה מהגולן גם בקרב חברים בקואליציה

ראש הממשלה אהוד ברק יכנס מחר את הכנסת לדיונים לקראת חידוש המו"מ עם סוריה ביום ד' בוושינגטון. לאחר הדיונים תתקיים הצבעה, ובלשכת ברק מעריכים כי השר נתן שרנסקי (ישראל בעלייה) יצביע נגד הודעת הסיכום של ראש הממשלה או יימנע. סיעת המפד"ל כבר הודיעה כי חבריה יימנעו בהצבעה, ועדיין לא ברור כיצד יצביעו ארבעת שרי ש"ס - שהבהירה כי היא אינה בכיס של אף אחד.
במקביל מתכנס היום צוות הסברה מיוחד של מפלגת העבודה בראשות יונה יהב כהכנה למשאל העם, ובו חברים גם פסיכולוגים ועובדים סוציאליים. בנוסף יישכר משרד פרסום גדול. סיסמה ראשונה כבר קיימת: "ישראל מצביעה כן לשלום".
ברמת הגולן נערכים לקרב על דעת הקהל, והיום תיחנך שכונה חדשה בקצרין שברמת הגולן. ראש מועצת קצרין סמי ברלב אמר כי הקדמת טקס חנוכת השכונה הוא תשובת התושבים לאסד ולקלינטון. ואולם, המאבק על הרמה החל כבר אתמול בכנס חירום של ועד הגולן בקצרין בו השתתפו למעלה מאלף אנשים.
יו"ר ועד יישובי הגולן אלי מלכה אמר כי "ברק רוצה לרדת מהגולן כדי לאחד את ממשלתו, לאחר שלא הצליח לעמוד בהבטחותיו בתחום הכלכלי". רבה הראשי של קצרין יוסף לוי אמר כי "על עקירת יישובים אין סליחה ואין מחילה".
היום סיכמו מועצת יש"ע וועד יישובי הגולן על הקמת מטה משותף בראשות אלי מלכה.
גם בבירה הסורית דמשק מתנהלים מגעים קדחתניים לקראת חידוש השיחות. שליח הקרמלין ושליח האיחוד האירופי הגיעו אתמול לדמשק לפגישות עם שר החוץ הסורי פארוק א-שארע. הנציג הרוסי אמר כי מוסקבה תעשה כל שביכולתה לעזור בניהול המו"מ. היום גם יגיע שר החוץ המצרי עמרו מוסא שיביא איגרת מהנשיא מובארק. מקורות סוריים אמרו כי סוריה לא תתפשר על נסיגה ישראלית מלאה בגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully