וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מר"צ נחושה לפרוש מהקואליציה

24.3.2000 / 7:00

בכירים בש"ס : הרב עובדיה לא יתנצל על דבריו בדרשה השבועית מחר

ראש מר"צ, יוסי שריד, אמר היום כי מפלגתו תפרוש מהקואליציה אם יכפו עליו להעניק סמכויות לסגנו מש"ס, משולם נהרי.
הבוקר תתכנס מר"צ לכנס חירום בתל-אביב בו ינסה שריד להשפיע על חבריו לפרוש. על רקע הפירסומים כי היועץ המשפטי לממשלה עשוי להחליט על פתיחת חקירה נגד הרב עובדיה יוסף בתחילת השבוע החליט ראש הממשלה אהוד ברק לכפות על מרצ ועל העומד בראשה, יוסי שריד, להעניק סמכויות לסגנו, משולם נהרי. אולם, שריד הודיע כי אם ברק יחליט להענות לתביעות ש"ס, מרצ תפרוש מהממשלה.

אתמול, בנסיון לרכך את שריד, אמר ברק כי הוא רואה במר"צ שותפה טבעית לישראל אחת ומקומה בטלוויזיה. ש"ס דורשת כי נהרי יהיה אחראי על רשת החינוך של ש"ס ורוצה לפתוח מחדש את הסכם ההבראה של הרשת. במרצ הבהירו אתמול באופן חד משמעי כי לא יקבלו תכתיב של ברק בעניין נהרי. השר חיים אורון אמר אמש: "נעשה הכל כדי לאפשר לראש הממשלה לקדם את תהליך השלום אבל יש לנו קווים אדומים ואנחנו לא נשלים אם ברק יחליט להיענות לנהרי". בכירים בישראל אחת העריכו אתמול כי האיום של מרצ הוא רציני, "וכי אם ברק יקבל את תביעות ש"ס, מרצ מחוץ לממשלה כבר בשבוע הבא".

ברק ממתין להחלטתו של היועץ המשפטי בעניין פתיחת חקירה פלילית נגד הרב עובדיה יוסף בגין הסתה. "מעריב" פירסם היום ידיעה לפיה היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, החליט להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד הרב בתחילת השבוע. רובינשטיין, בהחלטתו, נעתר ללחץ שהופעל עליו על ידי בכירי הפרקליטות שתמכו בפתיחת חקירה. בש"ס אמרו אתמול כי להערכתם היועץ המשפטי יסתפק בהבהרות ששיגר הרב עובדיה.

בתוך כך אמרו היום בכירי ש"ס כי מנהיגם, הרב עובדיה יוסף, לא יתנצל בפני יוסי שריד על הדברים שאמר בגנותו. פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית ממתינים לשמוע את דבריו של הרב בדרשתו הצפויה במוצאי שבת הקרובה. בש"ס איימו היום כי אם תפתח המשטרה בחקירה נגד הרב, זו תהיה פגיעה בכבוד הרב, דבר העלול לגרום למהומות קשות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully