וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה אלף נפצעו, מיליונים נותרו חסרי בית

29.12.2004 / 14:45

הרשויות במדינות אסיה מזהירות כי למאות אלפי אנשים אין מי שתייה נקיים, וקיים חשש גובר להתפרצות מגפות. בסרי לנקה נהרגו כ-1,000 איש בפגיעת צונאמי ברכבת. כ-1,500 שבדים נעדרים

באסיה נפצעו כמאה אלף בני אדם, ומיליונים נותרו חסרי בית עקב השיטפונות. עשר מדינות נפגעו מהרעש ומהשיטפונות: אינדונזיה, מאלזיה, סינגפור, תאילנד, הודו, סרי לנקה, בורמה, בנגלדש והאיים המלדיוויים. כן נפגעה סומליה שבאפריקה. הרשויות במדינות דרום מזרח אסיה מזהירות, כי למאות אלפי בני אדם אין מי שתייה נקיים, ומתקשים להביא לקבורת הגופות הרבות. עקב כך, קיים חשש גובר להתפרצות מגיפות. באזורים רחבים נותקו קווי התקשורת ואספקת החשמל והמים. סוכנויות סיוע בינלאומיות החלו בהזרמת סיוע, מזון, תרופות, ציוד וכסף לכל מדינות האזור. ראש ממשלת תאילנד, תקסין שינאוואטרה, הכריז על שלושה ימי אבל לאומי במדינה.

כוחות סיוע של האו"ם בסרי לנקה מסרו, כי גל הצונאמי גם חשף מוקשים, המסכנים את חייהם של עובדי הסיוע באזור. באו"ם חוששים כי כאשר ינסו התושבים לחזור לבתיהם, הם עלולים להיהרג או להיפצע. צבא סרי לנקה והבדלנים הטמילים הניחו בסרי לנקה כ-1.5 - מיליון מוקשים. סרי לנקה היא בין המדינות שנפגעו במידה הקשה ביותר מהאסון.

415 תיירי המלון נהרגו

בסרי לנקה, נהרגו כ-1,000 בני אדם כשגל צונאמי פגע ברכבת, הרס שמונה קרונות ועקר את המסילה שעליה נסעה הרכבת. רבים מההרוגים הם כפריים מהאזור שניסו להימלט מהגלים ולשם כך טיפסו על גג הרכבת בעזרתם של הנוסעים בקרונות.

בין העדויות הקשות שהתקבלו אתמול התברר, בין היתר, כי כמחצית מ-415 התיירים במלון צרפתי בחוף קאו לאק, שבצפון האי התאילנדי פוקט, נהרגו באסון; כתב תחנת רדיו צרפתית דיווח, כי גופות רבות נמצאו אתמול בחדרן. "הצבא עדיין מוציא גופות מהחדרים. רוב התיירים וצוות המלון ששהו שם נלכדו בגל שהטביע את המלון", אמר.

בקול ישראל דווח הבוקר, כי כ-5% מתושבי בירת מחוז אצ'ה שבצפון סומטרה, נספו באסון, ולפי ההערכות מספר ההרוגים יכול עוד לעלות. במקביל, מצאו היום חיילים אינדונזים 4,300 גופות בעיר אחרת במחוז. צוותי חילוץ וסיוע עדיין לא הגיעו לאזורים רבים באי סומטרה, ובמקומות אחרים יש עדיין גופות רבות תחת ההריסות והבוץ.

רבים מהקורבנות בהודו נהרגו באיי אנדמן וניקובר, ו-3,618 מהם נהרגו בטמיל נאדו, מדינת המחוז שנפגעה באופן החמור ביותר באסון. במחוז נגפאטינאם שבטמיל נאדו, עדיין מוטלות גופות שהולכות ומרקיבות בהריסות. מרבית 40 אלף התושבים השוהים במחנות הזמניים שהוקמו אחרי האסון, עושים את צרכיהם בתחומי המחנה - דבר המוסיף לסיכון הבריאותי.

כ-1,500 שבדים עדיין נעדרים לאחר אסון הטבע בדרום מזרח אסיה. שרת החוץ של שבדיה, לילה פריבאלדס, אמרה אתמול כי כפי הנראה רובם נהרגו. משרד החוץ של צרפת מסר אתמול כי מספר ההרוגים הצרפתים עומד על 10, וכי 18 עדיין נעדרים.

מספר ההרוגים האוסטרלים מגלי הצונאמי עלה אתמול לשמונה, והרשויות חוששות כי גם האוסטרלים שנעדרים, עשרה במספר, מתים.

לפחות עשרה תיירים גרמנים נהרגו ויותר מ-100 נחשבים לנעדרים. "יש לנו סיבה לחשוש מחדשות רעות", אמר שר החוץ של גרמניה, יושקה פישר. "אנחנו מעריכים שכמות הנעדרים עלולה להגיע למספר תלת ספרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully