וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראמספלד: אחד ממטוסי ה-11/9 "הופל"

28.12.2004 / 0:09

שר ההגנה האמריקאי התייחס למטוס, אחד מ-4 שנחטפו ב-11/9, שלפי הגרסה הרשמית התרסק לאחר התנגדות הנוסעים, ואמר כי הוא הופל. לאחר המקרה טענו עדים: ראינו מטוס צבאי לפני ההתרסקות

במהלך ביקור הפתע שלו בעיראק במהלך חג המולד, אמר שר ההגנה האמריקאי דונלד ראמספלד שאחד מארבעת המטוסים שנחטפו ב-11/9 "הופל", דבר שרבים חשדו בו זה מכבר, בשל הסכנה שהמטוס היווה לבנייני ממשל בוושינגטון ולמרכזי אוכלוסין.

מאז ה-11 בספטמבר 2001, נותרו שאלות לא פתורות בנוגע לטיסה 93, שהתרסקה בשדות פנסילבניה. הסיפור הרשמי הוא שנוסעי הטיסה של חברת יונייטד הסתערו על החוטפים, במטרה למנוע מהם לרסק את המטוס על מטרה אסטרטגית – ההערכה היא שהיעד היה בניין הקפיטול.

האם מדובר בפליטת פה? בניסוח שגוי? או שמא זוהי האמת, הנחשפת בפני הציבור שלוש שנים לאחר התקפות הטרור שהרגו כמעט 3,000 איש?

להלן דבריו של ראמספלד ביום שישי האחרון: "אני חושב שלכולנו יש מושג על איך העולם ייראה אם האנשים שפוצצו את חדר האוכל במוסול, או האנשים שביצעו את הפיגוע במדריד, או האנשים שתקפו את ארה"ב בניו יורק, הפילו את המטוס בפנסילבניה ותקפו את הפנטגון, האנשים שכורתים ראשים של בני אדם בטלוויזיה כדי להפחיד ולהרתיע – המלה "טרור" מכוונת בדיוק לכך. מטרת הטרור היא להלך אימה, לשנות, לגרום לאנשים להתנהג אחרת מכפי שהיו רוצים". ראמספלד השתמש בביטוי "shot down" בהתייחסו להפלת המטוס, ולכן מדובר בביטוי תמוה אם רצה לומר שהחוטפים גרמו לו להתרסק אל הקרקע.

באתר "וורלד נט דיילי" מציינים כי מספר עדי ראייה להתרסקות טיסה 93 אמרו שראו מטוס "מסוג צבאי" טס סביב טיסה 93 בזמן שמטוס הנוסעים החטוף התרסק – דבר שעורר את התהייה אם חיל האוויר האמריקאי הפיל את המטוס. המאבק על סיפון המטוס בין הנוסעים לחוטפים הפך לאגדה ולאחד הזיכרונות הרווחים ביותר מאותו יום, בעיקר בזכות קריאתו של נוסע בשם טוד בימר "בואו נעשה את זה". אולם למרות זאת, מבין ארבעת המטוסים שנחטפו, הסיבה האמיתית להתרסקות המטוס הזה נותרה המעורפלת ביותר.

ב-16 בספטמבר, 2001, התראיין סגן נשיא ארה"ב דיק צ'ייני בתכנית "פגוש את העיתונות" ברשת אן.בי.סי., ודיבר בצורה ברורה על מדיניות הממשל בנוגע להפלת מטוסים חטופים. בתגובה לשאלה "האם החלטתם בנושא", אמר צ'ייני: "החלטנו לעשות זאת", והוסיף כי "אין טעם להזניק פטרול אווירי אם אתה לא נותן להם הוראות לפעול במידת הצורך". צ'ייני הבהיר את הדברים באותו ראיון באמרו: "הנשיא קיבל את ההחלטה, שאם מטוס לא יסטה ממסלולו, כמוצא אחרון, הטייסים שלנו מורשים להפיל אותו". צ'ייני אף אמר שלדעתו זו ההחלטה הנכונה, וכי "חבל שלא היה לנו פטרול אווירי בניו יורק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully