וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "אשת הברזל" חוזרת

23.5.2001 / 0:21

אייטיז זה כאן: מרגרט תאצ'ר נרתמת לקמפיין המפלגה השמרנית; תקפה את ממשלת בלייר ה"רקובה", שראשה נושא "משקעים של סוציאליזם"; ראש הממשלה בתגובה: "עידן התאצ'ריזם עבר"

עכשיו זה סופי: ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר מתגייסת למסע הבחירות של המפלגה השמרנית. "אשת הברזל" יצאה היום במתקפה חריפה נגד מפלגת השלטון וטענה כי רעיון ה"ניו-לייבור" (מפלגת "העבודה החדשה") הוא מלאכותי. ראש הממשלה המכהן, טוני בלייר, תקף בחזרה ואמר כי "עידן התאצ'ריזם עבר".

לראשונה מזה זמן רב, שיחררה היום תאצ'ר את חרצובות לשונה. על אנשי הלייבור היא אמרה: "הם חושבים שהם יכולים להסיר את הריבונות הבריטית - כפי שהם מעלים את המיסים בבריטניה - בסתר". "הם טועים", היא המשיכה, "אך הם שחצנים מדי ומרוחקים מדי כדי להבין זאת".

"אשת הברזל" ניסתה להלהיב את פעילי המפלגה: "מוטל עלינו עול כבד. יש לנו 16 יום להביא לתנודה בדעת הקהל, ולטלטל את הממשלה הרקובה הזו מהיסוד - זו המשימה שלנו". היא הצהירה כי בניגוד לבלייר היא לעולם לא היתה מוותרת על המטבע הלאומי - הפאונד (לירה שטרלינג) לטובת המטבע האירופי - אירו.

"הסוציאליזם בדם שלו"

דבריה של ראש הממשלה לשעבר, שהובילה את מפלגת השמרנים הבריטית לשלושה ניצחונות רצופים בבחירות, מגיעים לאחר ראיון עיתונאי שהעניקה ל"דיילי מייל", בו הביעה תמיכה גורפת במנהיג המפלגה ויו"ר האופוזיציה, וויליאם הייג. בראיון היא אמרה כי יש "משקע של סוציאליזם במר בלייר; הוא בעצמו לא יכול להיפטר ממנו, כיוון שכנראה זה בדם שלו".

ראש הממשלה בלייר מיהר להגיב על הביקורת של תאצ'ר בביקורת משלו על ממשלתה. "הם היו אדישים לשכבות חברתיות. אם היית מובטל - זו היתה בעיה שלך. זו לא הדרך הנכונה לנהל את המדינה. אנו למעשה מבזבזים כך את כישרונותיהם של מיליוני אנשים".

סקר שפורסם היום בעיתון "גרדיאן" המזוהה עם השמאל הבריטי, הראה סימנים ראשונים לצמצום הפער הניכר בין מפלגת הלייבור למפלגת השמרנים ("הטורים") לקראת יום הבוחר הבריטי ב-7 ביוני. הסקר הורה כי הפער בין המפלגות עומד כעת על כ-13 אחוזים בלבד. ממצאי הסקר מלמדים גם עליה קלה בת אחוז בכוחה של המפלגה הליברל-דמוקרטית, נצר למפלגת הוויגים.

הסקר הורה גם על ירידה בתמיכה הציבורית בסגן ראש הממשלה, ג'ון פרסקוט. התמיכה בפרסקוט, שהיכה בשבוע שעבר באגרופו חוואי שהשליך לעברו ביצה, ירדה הן בקרב ציבור בוחרי הלייבור והן בקרב כלל ציבור המצביעים. בקרב בוחרי מפלגתו ירדה התמיכה בו מ-27 אחוזים ל-11 אחוזים בלבד. בקרב כלל הציבור, התמיכה בו היא שלילית - מינוס 11 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully