וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג החזית הדמוקרטית הורשה לנאום בירושלים

25.12.2004 / 14:26

כוחות משטרה מרוכזים סביב המבנה בו נואם תיסיר חאלד. בנאום בחירות ראשון אמר אבו מאזן: הפלסטינים רוצים שלום וביטחון, אבל ישראל מחפשת תירוצים. הממשלה תדון מחר בסידורי הבחירות

מועמד החזית הדמוקרטית לתפקיד יו"ר הרשות, תיסיר חאלד, הגיע היום לכנס בחירות בתיאטרון חכוואתי, סמוך ל"אוריינט האוס" במזרח ירושלים. ב"הארץ" דווח, כי חאלד מקיים את עצרת הבחירות באישור ישראל, ככל הנראה כחלק מהסכמה בין ישראל והרשות לאפשר תעמולת מועמדים במזרח ירושלים. כוחות משטרה מרוכזים מחוץ למבנה בו נואם חאלד, ובניגוד לשבועות האחרונים נמנעה מלעצור אותו או להפריע לפעילות הבחירות שלו.

בנאום בחירות ראשון מאז נבחר לייצג את הפתח בבחירות לתפקיד יו"ר הרשות הפלסטינית, שייערכו ב-9 בינואר, דרש אבו מאזן מישראל לסגת מכל השטחים: "הנסיגה מעזה צריכה להיות צעד ראשון לנסיגה כוללת לגבולות 67' ופירוש הדבר הוא שלא נוותר על ירושלים... הפלסטינים רוצים שלום, יציבות וביטחון לעמם, אבל הם יודעים שישראל מחפשת תמיד תירוצים לשלול מהם את הביטחון". אבו מאזן קרא לישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטינים, כולל מרוואן ברגותי, והבטיח לתומכיו להילחם למען פיתרון בעית הפליטים ונגד המשך הקמת גדר ההפרדה על ידי ישראל. "אנו בוחרים בנתיב השלום", הוסיף אבו מאזן, "אם לא יהיה שלום כאן, לא יהיה שלום במזרח התיכון ובשאר העולם".

לקראת הבחירות ברשות הפלסטינית, יבקש מחר ראש הממשלה, אריאל שרון, מהממשלה לאשר מספר סיכומים, שהושגו בשיחות שנערכו עם הרשות הפלסטינית. דב וייסלגס, יועצו של שרון, עמד בראש הצוות הישראלי והשר הפלסטיני סאיב עריקאת עמד בראש הצוות הפלסטיני.

בקול ישראל דווח, שבין היתר סוכם שצה"ל ייצא בהדרגה מהערים הפלסטיניות, נקבעו הסדרי תנועה לפעילים המכינים את הבחירות והסדרי תנועה לפלסטינים ביום הבחירות עצמו. אופן העברת הקלפיות הוסדר וסוכמו גם פרטים הנוגעים לעבודתם של המשקיפים הבינלאומיים. הוחלט על הקמת שני חדרי מבצעים משותפים, האחד במחסום ארז והשני בבית אל. כמו כן, הוחלט שבמזרח ירושלים יערך מפקד אוכלוסין על מנת שהתושבים שם יוכלו גם הם להצביע.

בפגישה רבת משתתפים שנערכה השבוע סוכמו כל הפרטים הללו. בין היתר השתתפו בה ראש אגף המבצעים במטכ"ל, האלוף ישראל זיו, ראשי מערכות הביטחון של הפלסטינים, מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יוסוף משלב ומפקד משטרת ירושלים, ניצב אילן פרנקו. שר הביטחון מופז אישר את הסיכומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully