וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבהוטן אין רמזורים, אבל כבר יש רינגטונים

הראלד טריביון

25.12.2004 / 7:41

הממלכה הנחבאת בין הרי ההימלאיה, שהייתה סגורה לעולם עד לפני 30 שנה, מתכוננת להקמת רשת טלקום כפרית. ההבטחה: בכל כפר תהיה גישה לטלפון, לפחות במרחק שעתיים הליכה

בממלכת ההימלאיה של בהוטן אורחות החיים הקדומות מופרעות אך במעט על ידי הטכנולוגיות המתוחכמות של המאה ה-21. עד 1974 המדינה נותרה סגורה לעולם החיצוני, ועד היום לתיירים אסור לטייל בה בגפם.

תושבי בהוטן עדיין חוששים מהשפעות מודרניות על החברה המסורתית-בודהיסטית. מספרים כי העיר טימפו, ביתם של משפחת המלוכה והממשלה, היא הבירה היחידה בעולם ללא רמזורים!

אבל אף שבהוטן יכולה אולי להסתדר ללא רמזורים, נראה כי היא מבינה שלא תוכל להחמיץ את המהפכה הדיגיטלית. יכול מאוד להיות שבקרוב יהדהדו הצלצולים של אלפי טלפונים בממלכת ההרים הציורית.

מהנדסים ומפקחים חוצים את המדינה לאורכה ולרוחבה, ומכינים את השלב הראשון לרשת טלקום כפרית. הרשת ממומנת על ידי דנידה - סוכנות דנית לעזרה בפיתוח מדינות נחשלות - ומוקמת על ידי אלקטל. זהו פרויקט ייחודי המחבר את תושבי בהוטן, המבודדת גיאוגרפית, אחד עם השני ועם העולם החיצון, באמצעות טכנולוגיית קול ואינטרנט.

"עד 2006, לרוב הכפרים תהיה גישה לטלפון", אומר ראבי שרמה, נשיא הפעילויות של אלקטל בדרום מזרח אסיה, בראיון טלפוני. "וכשאנחנו אומרים 'גישה', אנחנו מתכוונים שיימצא טלפון במרחק של עד שעתיים הליכה מהכפר".

מה זה כבר שעתיים הליכה לטלפון הקרוב?

לרוב הכפרים גם תהיה גישה לאינטרנט, עם מהירות חיוג של 128 קילובייט לשנייה, מהר יותר מרוב האזורים העירוניים, בהם המהירות היא 56 קילובייט לשנייה. שני היתרונות הבולטים בכך יהיו האפשרויות ללמידה מרחוק ורפואה טלפונית.

בשביל תושבי בהוטן הכפריים, זוהי הבטחה לשיפור משמעותי באורח החיים. אמצעי תקשורת מודרניים נמצאים כיום בעיקר בבירה טימפו ובערים גדולות אחרות, וגם שם ישנם רק כ-30,000 טלפונים בשביל 750,000 איש.

בשביל אלקטל זהו פרויקט מאתגר ומורכב. הצוותים שיביאו את הציוד יצטרכו לעבור טרקים ארוכים של רכיבות על סוסים לאורך ההרים. ישנם כפרים כל כך מרוחקים, שיידרשו ארבעה ימי הליכה כדי להגיע אליהם מהשביל הקרוב. אין רכבות פנימיות או טיסות. מהנדסים עלולים גם לחלות במחלות הקשורות בגובה, שכן כמה מהכפרים בבהוטן נמצאים בגובה של 3,600 מטר ויותר.

הגיאוגרפיה ההררית של בהוטן מגבילה את הטכנולוגיה שבה ניתן להשתמש. "אלקטל חושבת שטכנולוגיה אלחוטית היא הפתרון הטוב ביותר לשטח הררי; חיווט קרקעי אינו אופציה", אומר שרמה. לכן, הומצא פתרון יצירתי, בהתבסס על רדיו-מיקרוגל וטכנולוגיה אלחוטית. כל מנוי יקבל מערכת טלפון: אנטנה קטנה כדי לקבל מידע מתחנת שידור גלי רדיו בכפר ותא סולארי בשביל ההספק.

בהוטן אינה לבד בצעידתה הזהירה לעבר קו פרשת המים הדיגיטלי. קהילות כפריות או מדולדלות ברחבי העולם מקבלות יותר ויותר את האפשרות להפעיל טכנולוגיות חדישות.

פיתוח אזורים אלה גם מגדיל את קהל היעד של חברות הטלפון, בעוד ששווקים אמריקאיים ואירופיים נהיים רוויים. אלקטל פיתחה רשתות תקשורת באיים הקאריביים, ברומניה, בפולינזיה הצרפתית ובטוניס. בבנגלדש חברה מוטורולה ל-CARE, סוכנות הומאניטרית בינלאומית, כדי לספק מערכות של תקשורת רדיו לקהילות המועדות לשיטפונות שנתיים.

תושבי בהוטן מקווים להרוויח מהגישה החדשה לטכנולוגיה, מבלי לשנות יותר מדי את אורח החיים המסורתי. אחרי הכל, מה זה כבר שעתיים הליכה לטלפון הקרוב, לעומת שנים של פיגור טכנולוגי?!

בהוטן

בירה: טימפו

אוכלוסייה: 2.19 מיליון

שיעור ילודה: 34.41 ל-1,000 תוחלת חיים: 54 שנים

תמ"ג: 2.7 מיליארד דולר

צמיחה: 7.7%

תמ"ג לנפש: 1,300 דולר

אינפלציה: 3%

  • עוד באותו נושא:
  • בהוטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully