וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הקימה צוות חקירה לפיגוע במוסול

רויטרס

24.12.2004 / 20:58

קצין בדרגת תא"ל יעמוד בראש צוות החקירה של הארוע בו נהרגו 22 בני אדם, מהם 18 אמריקאים. הקצין חקר בעבר את פרשת ההתעללות בכלא אבו גרייב. ראמספלד ביקר את החיילים בעיראק לרגל חג המולד

צבא ארה"ב הודיע כי תת אלוף ריצ'ארד פורמיקה, שחקר עד לא מזמן את פרשת ההתעללויות בכלא אבו גרייב, מונה כעת לעמוד בראש וועדה שתחקור את פיגוע ההתאבדות השבוע במוסול, בו נהרגו 18 אמריקאים.

דובר מטעם כוחות צבא ארה"ב בצפון עיראק הודיע, כי הצוות החל כבר לחקור את אירוע התקיפה בו, ככל הנראה, נכנס אדם לבוש במדי צבא עיראק ופוצץ עצמו באמצע אולם אוכל. "תא"ל פורמיקה מונה לראש צוות החקירה, והוא יבצע אותה בצורה היסודית ביותר ככל האפשר, ללא הגבלת זמן" אמר הדובר.

את האחריות על הפיגוע שהתרחש ביום שלישי נטל ארגונו של אנסר א-סונה, הפועל בעיראק מאז סוף 2003 ובעל קשרים, ככל הנראה, לארגון אל קאעדה. בפיגוע נהרגו 22 בני אדם, מהם 14 חיילים אמריקאים, ארבעה אזרחים אמריקאים ושלושה חיילים מצבא המשמר הלאומי העיראקי.

אנשים, בסופו של דבר, רוצים חופש

מזכיר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, ביקר היום במפתיע את חיילי ארה"ב בעיראק לכבוד חג המולד. ראמספלד, 72, אשר טיסתו נשמרה בחשאיות רבה, ביקר בבית החולים במוסול, בה נהרגו 18 אמריקאים בפיגוע התאבדות ביום שלישי האחרון. בביקורו אמר ראמספלד, כי אף שהמצב מורכב וקשה, המורדים יוכנעו, והדגיש כי יש לחזק את שיתוף הפעולה עם הכוחות העיראקים.

בנאום שנשא בפני 200 חיילים במוסול, אמר: "כשהמצב נראה עגום, כשאדם מודאג ממה שיקרה, כשקוראים על הסרבנים והספקנים...שאומרים שאנחנו נמצאים בבוץ, יש לזכור כי היו ספקנים כאלה בכל קונפליקט לאורך היסטוריה". לדבריו, "כל שאני יכול לומר, הוא שאנשים, בסופו של דבר, רוצים להיות חופשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully