וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי שרון: פינס חסר ניסיון לתיק בכיר

24.12.2004 / 8:03

ניצחון פינס והרצוג בהתמודדות במפלגת העבודה יאפשר להם לבחור את התיקים הבכירים. פינס שוקל האם לבחור בתיק הפנים. במידה שיבחר בו, הודיע הרצוג כי יבחר בתיק השיכון

חברי הכנסת אופיר פינס ויצחק הרצוג, שזכו אמש במקומות הראשונים בהתמודדות במרכז מפלגת העבודה, יהיו הראשונים במפלגה שיבחרו לעצמם תיקי שרים. בגלי צה"ל דווח, כי לפי שעה עדיין לא ברור באיזה תיק יבחר פינס, והאם יממש את זכותו לבחור בתיק הפנים היוקרתי ­- התפקיד הבכיר ביותר שעומד לרשות העבודה. חבר הכנסת הרצוג כבר הבהיר, כי אם פינס יבחר לכהן כשר פנים הוא יבקש לעצמו את משרד הבינוי והשיכון.

בסביבתו של ראש הממשלה, אריאל שרון, הביעו חשש מניצחונו של פינס, ואמרו כי אין לו את הניסיון המתאים כדי לשמש שר בכיר בממשלה. בתגובה לדברים אמר פינס, כי הוא שוקל לקחת את תיק הפנים ללא קשר לדברי הליכוד. בלשכת שרון מעריכים שאפשר יהיה להשביע את הממשלה תוך שבועיים.

כתבת "הארץ", מזל מועלם, מוסיפה:

בן אליעזר שהגיע למקום השלישי, יצטרך להסתפק בתיק התשתיות, ואיציק, שבמקום הרביעי, בתיק התקשורת או איכות הסביבה. ח"כ שלום שמחון, שהגיע למקום החמישי יקבל את התיק הביצועי האחרון שייוותר; וילנאי ורמון, שבמקומות השישי והשביעי יכהנו כשרים ללא תיק. ח"כים שכיהנו בעבר כשרים - אפרים סנה, יולי תמיר, אברהם שוחט וכן יו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע - נמצאים בסוף הרשימה. אחוז ההצבעה בבחירות היה גבוה במיוחד: כ-88%.

הערכה: רמון יקבל תיק הקשור להתנתקות

לפי ההערכה, רמון - שמקורב לראש הממשלה, אריאל שרון, ולסביבתו ושהוביל לממשלת האחדות - יקבל תפקידים ייעודיים הקשורים ליישום תוכנית ההתנתקות. השרים לא יושבעו עד לחקיקת "חוק פרס" שיאפשר את מינויו לממלא מקום ראש הממשלה בנוסף לשר אהוד אולמרט.

על אף שהגיע רק למקום השלישי, בסביבתו של בן אליעזר אמרו אתמול כי הוא בכל זאת יכהן כשר הפנים. "תחכו ותראו", אמרו מקורביו. מסביבת פינס והרצוג נרמז כי מופעלים לחצים, בעיקר על פינס, לוותר על תיק הפנים, אך הודגש כי אין בכוונתו לעשות זאת. בימים האחרונים ציינו גם פינס וגם הרצוג כי הם מעוניינים בתיק לאיכות הסביבה, מכיוון שלא שיערו שיצליחו להתברג בראש הרשימה.

"תם עידן הגנרלים" ו"מהפכת הצעירים", הן שתי הסיסמאות שבהן השתמשו חברי מרכז המפלגה לתיאור התוצאות המפתיעות. ניתן לייחס את הצלחתם של חברי המרכז להביא לשינוי פני ההנהגה לשיטה שבה נבחרו המועמדים - שכונתה "מצעד הפזמונים". השיטה - שבן אליעזר, סנה ויתום, ניסו להיאבק בה. השיטה הביאה לכך שהדילים שבהם היתה מורגלת המפלגה לא היו ניתנים לביצוע, והדירוג נעשה על פי הפופולריות של המתמודדים.

בתום פרסום התוצאות, ח"כ פינס הנרגש ניגש לבמה ואמר: "כשהלכתי להתמודדות הזאת, אמרתי שאני מרגיש בשל לכהן מטעמכם כשר בממשלת ישראל והבנתי שהבחירות האלה יכולות להיות מנוף לבחירת מנהיגות עתידית בעבודה. חשבתי שאני ראוי לעלות כיתה אבל אתם חשבתם שאני ראוי לעלות שתי כיתות, בחרתם רשימה נפלאה שמשלבת את עמודי התווך של מפלגת העבודה עם הכוחות הצעירים. אני חושב שהנבחרת שאתם שולחם תכהן מטעם העבודה בממשלת ישראל בתקופה קריטית, זו היא הנבחרת הטובה ביותר".

ח"כ הרצוג אמר כי התוצאות הן דוגמה לרצון האמיתי של החברים. לדבריו, בימים האחרונים הבין כי בשטח יש רצון לשינוי.

ח"כ מתן וילנאי, שהגיע לאולם והאכזבה ניכרה על פניו, אמר: "כנראה שהרבה מאוד מפחדים ממני. הם עסקו רק בזה. אני מברך את הצעירים ונערך לקראת הקרב החשוב ביוני על ראשות המפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully