וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוש והקופים" על מודעת ענק במנהטן

22.12.2004 / 18:44

בשבוע שעבר נסגרה תערוכה בה הוצגה היצירה "קופי בוש", לקול מחאות על צנזורה. עכשיו מוצגת היצירה על שלט חוצות ענק במנהטן. הכסף ממכירת התמונה המקורית ישמש למיגון חיילים בעיראק

דיוקנן של בוש, המורכב מציורי קופים, שהוסר בשבוע שעבר מתערוכה בניו יורק, יצא אל הרחוב וניבט עכשיו לעיני העוברים ושבים בכניסה למנהרת "הולנד" המובילה ממנהטן לניו ג'רזי. עם זאת, יש הבדל קטן בהצגת הפורטרט בשני המקומות - בעוד שבגלריה הוצג הדיוקן של נשיא ארה"ב על פיסת בד לא גדולה, עכשיו הוא "מרוח" על שלט חוצות אלקטרוני, שמכסה לסירוגין את עיניו של מנהיג העולם החופשי בכיתוב: "צונזר בניו יורק".

היצירה של כריס סאבידו נקראת "קופי בוש", וכאשר הוצגה בשבוע שעבר בתערוכה בעיר עוררה מהומה גדולה, שגרמה למארגני התערוכה לסגור את התערוכה כולה - על 60 היצירות שבה. הרבעון לאמנות "אנימל", שהמו"לים שלו ארגנו את התערוכה, פירסם שתורמים אלמונים הם ששילמו על העלאת היצירה לשלט החוצות האלקטרוני הענק בכניסה למנהרה. המארגנים מקווים כי כ-400 אלף נהגים יצפו ביצירה בכל יום למשך החודש הקרוב.

היצירה המקורית, שבתערוכה תומחרה ב-3,500 דולר, תימכר במכירה פומבית באתר eBay, וחלק מהסכום שיתקבל בעבורה ייתרם להורים שפועלים למען מיגון טוב יותר לבניהם ובנותיהם המשרתים בעיראק. מוקדם יותר החודש עלה נושא המיגון לכותרות, כאשר חיילים התנפלו על שר ההגנה, דונלד ראמספלד, כאשר ביקר אותם בעיראק. בהצהרה של האמן סאבידו, נאמר כי רבים מחבריו משרתים בעיראק ולכן, בין השאר, נושא המיגון קרוב ללבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully