וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח נרצח בסמוך לגדר ההפרדה

23.12.2004 / 0:05

סמי קאמאלאט, מאבטח תושב רהט, נורה למוות בעת שבישר לפלסטינים מאזור חברון, כי הגדר תעבור בשטחם החקלאי. משפחתו התלוננה כי לקח זמן רב עד להגעת כוחות ההצלה

מאבטח ישראלי העובד בשירות משרד הביטחון, סמי קאמאלאט בן 28מרהט, קצין במילואים, נהרג אתמול בצהריים מירי פלסטיני בגדר ההפרדה, ממערב לחברון. הירי בוצע בגבעה שעליה מקימים את גדר ההפרדה. בערוץ 2 דווח, כי שני מאבטחים נשלחו לבדם כדי להודיע לבעלי קרקעות פלסטינים שגדר ההפרדה תעבור על אדמתם.

לפי תחקיר ראשוני של צה"ל, דקות אחדות לפני הירי במאבטח התקרב פלסטיני למאבטח השני שעמד לא הרחק משם, התחיל להתווכח אתו, וניסה לנטרלו, ככל הנראה כדי לסייע ליורה. המחבל היורה עמד כנראה בין עצי הזית, ולאחר שירה במאבטח לקח את אקדחו ואת תת מקלע העוזי שלו. בגלי צה"ל דווח, כי הרוצחים הם ככל הנראה קרוביהם של בעלי הקרקע. משפחתו של הנרצח התלוננה כי לקח זמן רב עד שהגיעו כוחות ההצלה למקום.

צה"ל ומג"ב מצאו באתר הפיגוע סכין, רצועה של נשק, ואקדח מאולתר, שאולי שימש לירי במאבטח. בעקבות הרצח נכנסו כוחות הביטחון לכפר אידנא הסמוך, ופתחו בסריקות. על המקום הוטל עוצר. בקול ישראל דווח, כי בעימותים שהתפתחו במקום נפגעו חמישה פלסטינים.

צה"ל יצא מחאן יונס

כוחות צה"ל יצאו הלילה ממחנה הפליטים חאן יונס שברצועה. מקורות פלסטיניים מסרו, כי שלושה פלסטינים נהרגו במהלך המבצע במחנה הפליטים.

כוחות צה"ל נכנסו אתמול לפנות בוקר לפאתי המחנה בעקבות המשך ירי המרגמות על גוש קטיף. מסוק של צה"ל ירה אל משגר טילים נגד טנקים במחנה הפליטים, והשמיד אותו. שני טילים נגד טנקים ושלוש פצצות מרגמה נורו לעבר התנחלות בצפון הרצועה. מקורות פלסטינים מסרו כי כוחות צה"ל הרסו כמה בתים סמוך לנווה דקלים.

בני זוג פלסטינים תכננו לבצע פיגוע התאבדות משותף

כתבי "הארץ", ארנון רגולר ועמוס הראל מוסיפים:

השב"כ עצר לאחרונה בני זוג בשכונת אבו טור בירושלים, בחשד שתיכננו לבצע פיגוע התאבדות משותף. אחמד ג'יזאווי, המחזיק בתעודת זהות ישראלית, נעצר ב-15 בנובמבר. לדברי השב"כ, הוא הודה בחקירתו כי אנשי רשת חמאס מחברון, שאחראים גם לפיגוע ההתאבדות הכפול בבאר שבע באוגוסט השנה, בו נרצחו 16 ישראלים, פנו אליו והציעו לו לבצע פיגוע מטעם הארגון.

ג'יזאווי הסכים להצעה והחל לאסוף מודיעין על יעדים אפשריים לפיגוע. הוא אמר בחקירתו כי סיפר על כוונותיו לארוסתו בת ה-16, והיא הציעה להצטרף אליו ולהתפוצץ איתו. בעקבות ההודאה נעצרה גם ארוסתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully