וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגמון מסדר את גילה

21.12.2004 / 10:34

דו"ח שהוגש לנאמן הציבורי של "הבימה" מעלה כי מנכ"ל התיאטרון העניק לרעייתו השחקנית מגוון הטבות כספיות שהנעימו את זמנה

דו"ח שהוזמן על ידי הנאמן הציבורי של תיאטרון "הבימה", עורך הדין שלמה שחר, מעלה שורת גילויים על אי-סדרים כספיים מצד הזוג המלכותי של התיאטרון הישראלי, יעקב אגמון, מנכ"ל הבימה והשחקנית גילה אלמגור. "מעריב" מדווח היום כי הדו"ח מספר על שורת הטבות מפוקפקות שהוענקו לאלמגור, השחקנית הבכירה ביותר בתיאטרון.

על פי הדיווח, טסה אלמגור לניו יורק במחלקת עסקים, במסגרת מסע הופעות של התיאטרון ב-2003. זאת, בניגוד לנוהל הלא-רשמי הנהוג בין השחקנים. ואכן, הקולגות הסתפקו במושב במחלקת תיירים, ששוויו כ-2,000 דולר פחות. בנוסף, קיבלה בנסיעה זו אלמגור טלפון סלולרי, בו המשיכה להשתמש גם אחריה. הקצאת הסלולרי היא הטבה השמורה למנכ"ל ולמנהל המסע בלבד, וחלק מההטבות הללו לא צוינו בדיווחי התיאטרון. בנוסף, עולה כי בדיווח של "הבימה" לעיריית תל אביב, לא מצוין שמה של אלמגור כאחת ממקבלי חמשת המשכורות הגבוהות ביותר בתיאטרון, וכן נעדר דיווח על נסיעה מקדימה שלה לניו יורק, במשותף עם אגמון.

בדו"ח, אותו הגיש רואה החשבון יזהר קנה, מגיב אגמון על הביקורת שהוטחה בו. לדבריו, "גילה קיבלה על עצמה לעשות יחסי ציבור לקידום ההצגה 'קדיש לנעמי', על פי בקשת הקונסוליה הישראלית בניו יורק". הוא מסביר עוד כי אשתו ביקשה להתקזז על מחיר הטיסה במחלקת עסקים, ולכן וויתרה על "תשלומי המלון בניו יורק, ברמה המקובלת לכוכבת שבאה להתמודד עם התקשורת האמריקאית". קנה לא קיבל את 'שיטת הקיזוזים' וכתב שדעתו אינה נוחה בנושא.

באשר לסוגיית הטלפון הסלולרי, שהשימוש בו הגיע לעלות של 1,559 ש"ח, טוען אגמון כי אלמגור נסעה בתפקיד מנהלתי ולשם כך "ניתנו לה הכלים הדרושים לביצוע עבודתה ואין זו הטבה אישית". את נושא היעדר הדיווח על שכרה הגבוה של אשתו, הסביר אגמון בכך שמיקומה הגבוה בדירוג מקורו בתמלוגים שקיבלה על הצגתה "הקיץ של אביה", שאינם נחשבים לשכר ולכן אין חובה לכלול אותם בדיווחים מסוג זה.

עוד חושף הדו"ח כי אגמון עירב בין צבירת 'המיילים' האישית שלו בחברת התעופה בה הוא טס, למיילים שצבר התיאטרון. לפחות פעם אחת, כך טוען קנה, רכש אגמון כרטיס טיסה עבור נסיעה פרטית באמצעית המיילים שנצברו במשותף. לדברי מנהל התיאטרון הטיסה היתה "נסיעה שלנו". בבדיקת המסמכים לא נמצאה נסיעה של התיאטרון בתאריך שמוזכר.

הדו"ח שנחשף הוא השני שתוקף את אגמון. בדו"ח הקודם שהוגש לנאמן נקבע כי שכרו של אגמון (כ-40 אלף שקל בחודש) גבוה יתר על המידה. יש לציין שאגמון והנאמן שחר נמצאים בסכסוך משפטי מתמשך, וכי הנתונים המופיעים בדו"ח וודאי ישמשו את השניים להעמקת הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully