וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר פן

20.12.2004 / 17:04

רותם צמרת רצתה לחזור לשעתיים לילדות, ומצאה גרסה אמינה ומושקעת, שלא ממש מתאימה לילדים

אם בא לכם לראות סרט חביב על פיטר פן, טינקרבל ווונדי, או סתם לחזור לשעתיים (כן אורכו של הסרט שעתיים) לילדות, ראו הוזהרתם הסרט הזה לא יספק את הסחורה. לא שהוא לא טוב, להפך, זו הגרסה האמינה והמדויקת ביותר לסיפור הילדים הקלאסי מאת ג'יי.מ. בארי.

את הסרט ביים פ.ג'יי. הוגאן ("החתונה של החבר שלי", "חתונתה של מיוראל") בצורה מכובדת פלוס, אך אין ספק שאת הסרט הזה עושים השחקנים, במיוחד הנער המדהים עליו עוד נשמע רבות (סמכו עלי) ג'רמי סאמפטר ("סדוק") שעושה את תפקיד פיטר פן (השמועות אומרות כי במהלך הצילומים צמח הנער ב-20 ס"מ מה שאילץ את המלבישים להחליף את חליפתו ארבע פעמים), גם על וונדי אין תלונות, זהו תפקידה הראשון של רייצ'ל הרט ווד, יפיפייה שגם יודעת לשחק - את המתח המיני שנוצר בינה לבין מיסטר פן אי אפשר לפספס.

בדומה לגרסה המקורית של הסיפור פיטר פן, גם כאן לא הכל דבש, טינקרבל (פיית המחמד של פיטר) היא פולנייה לא קטנה ומרשעת אמיתית, וונדי היא גרסה ראשונית לתלמה ולואיז וקפטן הוק הוא בסך הכל פיראט אומלל שרצה להגיע הביתה בשלום. גם בגרסה הנוכחית מקפידים היוצרים לשמור על המסורת בה אותו שחקן מגלם את אב המשפחה מר דרלין (פקיד הבנק הרופס) ואת קפטן ג'יימס הוק (הפיראט האכזר), פה עושה זאת ג'ייסון אייזקס (לוסיוס מאלפוי מסרטי הארי פוטר) שעושה עבודה מצוינת.

מי שרוצה להכיר את פיטר האמיתי בלי תוספות קיטשיות ועם הרבה ענני צמר גפן ופעלולי תעופה ייהנה מכל רגע, מה גם שהתוספות פשוט כיפיות. אם כבר הזכרנו תוספות חשוב לציין שעל הצגת התוספות אחראית לא אחרת מאשר הדוכסית פרגי (שרה פרגוסון, בשבילכם), היא מציגה לנו את ההיסטוריה של הספר וכותבו, כולל ראיונות עם קרובים והיסטוריונים בליווי סרט תיעודי קצר (מידי) ומרתק. לאחר מכן הולכת הדוכסית ללמוד איך עפים מאחורי הקלעים של הסרט ומסיימת בביקור בסטים השונים, הכל מלווה בסרטונים של איך עשו מה. בהמשך נתוודה אל השחקנים השונים בלימודי התעופה (שנראים ממש לא מהנים) והסייף - בשלב הזה כבר תבינו שמה שכתבתי קודם על ג'רמי סאמפטר, הוא עובדה ולא רק דעה של איש אחד. ישנו סרטון על איפור והלבשת בתולות הים ( ח''ח לאינטרפטציה של פ.ג'יי הוגאן למושג בתולת ים) נכיר את הילדים המתוקים המשחקים את הילדים האבודים, ונצטרף אליהם לכיתת הלימוד שלהם בסט.

אבל התוספת השווה ביותר היא ללא ספק זו בה מצלם השחקן ג'ייסון אייזקס במצלמה הפרטית שלו את ההתרחשויות מאחורי הקלעים- שום דבר לא יכול להתחרות בחדוות המציצנות הטהורה. כמו כן, יש לנו שיר פיראטי אבוד, סצנה שהורדה וסוף אלטרנטיבי גנוז.

לסיכום, DVD רציני ומושקע, לבוא הביתה לשים במכשיר ולהרגיש פיטר פן (או וונדי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully