וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האפריקאי משעה פעילותו בדארפור

20.12.2004 / 18:21

ההחלטה באה בעקבות ירי של צלף על אחד ממסוקי הארגון שטס מעל איזור הלחימה בדרום בסודן. אתמול הופסקו שיחות השלום בניגריה לאחר שממשלת סודן הפרה את הפסקת האש

כוח המשקיפים מטעם האיחוד האפריקאי בדארפור החליט להשעות כל פעולה באיזור, לאחר שאחד ממסוקיו הותקף. "למיטב ידיעתי, השעיית הפעולה תקפה רק לדרום דארפור" מסר פקיד באיחוד, אך לא אמר כמה זמן ההשעייה תימשך. מוקדם יותר הודיע האיחוד כי פתח בחקירת המקרה.

צלף אלמוני ירה לעבר המסוק אתמול בעת שטס מעל דארפור כדי לעקוב אחר הלחימה בין כוחות הממשלה ותנועות המורדים במקום. המסוק לא ניזוק ולא היו נפגעים, אך המשימה בוטלה והוא שב על עקבותיו לבסיס האיחוד האפריקאי באל-פאשר. "החקירה תבדוק מי ירה על המסוק שלנו. לא משנה מי זה היה, אין זה מקובל", אמר אסאן בא, דובר האיחוד האפריקאי, לכתבים באבוג'ה, ניגריה, בה עומלים המתווכים מטעם האיחוד כדי להשיב למסלולה את ועידת השלום של דארפור.

השיחות באבוג'ה נפסקו בשבוע שעבר לאחר שממשלת סודן הפרה את עסקת הפסקת האש והורתה על מתקפה נרחבת על לבאדו. אתמול, לאחר לחץ בינלאומי, הודיעה חרטום כי היא מפסיקה את תוקפנותה, אך דיפלומטים של האיחוד האפריקאי אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי דיווחים מהשטח מעידים שהלחימה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully