וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למזוז לחקור קריאת המתנחלים למרי

20.12.2004 / 6:43

פנחס ולרשטיין, ראש מועצת בנימין, קרא למתנגדי ההתנתקות "להפר בהמוניהם את חוק הטרנספר, ולהיות מוכנים ללכת לכלא". מועצת יש"ע תכנס היום דיון מיוחד בדבריו ונראה שעמדתו תתקבל

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, יבדוק בימים הקרובים את דבריו של ראש המועצה האזורית בנימין וחבר מועצת יש"ע, פנחס ולרשטיין, שקרא לתושבי יש"ע להיות מוכנים להתנגד לתוכנית ההתנתקות ולהישלח לכלא.

ב"הארץ" דווח, כי באיגרת שכתב ולרשטיין, הוא קרא לציבור "להפר בהמוניו את חוק הטרנספר, ולהיות מוכן בהמוניו לשלם את מחיר ההליכה לכלא... אני אינני חושש ללכת לכלא", הוסיף ראש המועצה, "ואני מקווה שכמוני יבינו המונים שזהו מחיר שמחובתנו לשלם, כדי להתנגד באופן בלתי אלים לפשע הלא מוסרי של עקירת יהודים מביתם בכוח".

בישיבת מועצת יש"ע אמש הוחלט לאמץ את הקריאה ולנקוט בדרך של מרי אזרחי לא אלים, בניסיון לטרפד את פינוי ההתנחלויות בגוש קטיף. רוב הדוברים בישיבת המועצה הסכימו עם הדרך שהיתווה ולרשטיין. המזכיר המדיני של מועצת יש"ע, יהושע מור-יוסף, אישר ל"הארץ", כי למעשה הוחלט עקרונית ללכת בדרך זו, שמשמעותה מרי אזרחי לא אלים. בכך מאמצת לראשונה מועצת יש"ע, ארגון ממסדי של המתנחלים, את הקו שממנו הסתייגה עד כה, שביטאו עד כה ארגוני ימין חוץ-פרלמנטריים כמו תנועת "זו ארצנו", "מנהיגות יהודית", "גמלא לא תיפול" ו"נשים בירוק". עם זאת החלטת המועצה אינה פורמלית, והבוקר יתקיים עליה דיון נוסף ולאחריו מסיבת עיתונאים. בגלי צה"ל דווח, כי ולרשטיין העריך הבוקר, שעמדתו תזכה לרוב בדיון, ותהפוך לעמדה הרשמית של המתנחלים.

בתגובה לדברי ולרשטיין, פנו ח"כים מהשמאל ותנועת "שלום עכשיו" ליועץ מזוז, בדרישה שיורה לפתוח נגדו בחקירה פלילית. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר שקריאתו של ולרשטיין היא "המרדה לכל דבר ועניין", וליועץ המשפטי אין "כל ברירה חוקית פרט להעמדתו לדין". מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר כתב למזוז: "לאחר הליכה על חבל דק, קיבלו ראשי מועצת יש"ע החלטה לעבור באופן מוצהר וגלוי על החוק, ולנסות לערער את הבסיס הדמוקרטי שעליה מושתתת מדינת ישראל". לטענת אופנהיימר, הימנעות מתגובה עלולה להביא לקריסת המערכת הדמוקרטית ולמרי אזרחי.

השינוי בעמדת מועצת יש"ע, בא לאחר שמאמציה בחודשים האחרונים להביא לבחירות או למשאל עם על תוכנית ההתנתקות נכשלו למעשה. "הדיקטטורה של שרון דחקה אותנו לפינה. ניסינו להיות דמוקרטים, ניסינו ללכת לבחירות ולמשאל עם ולשאול את פי הציבור, אבל שרון החליט לדרוס את כולם ואנו לא משתתפים יותר במשחק הזה", אמר מור-יוסף.

לדברי ולרשטיין, "על כל הפערים בין הליכוד לעבודה מגשרת תאווה אחת: לעקור ישובים ולגרש יהודים מאדמתם", שאיפה שלדבריו, "מעוורת את עיניהם של השרים וחברי הכנסת מראות את העוול שנעשה לאנשים שהלכו בשליחותם ובשליחות העם להפריח שממה ולהגן בגופם על גבולות המדינה". ולרשטיין אמר, כי לו היה מישהו מנסה להעביר חוק לטרנספר של כפר ערבי, היה הדבר מעורר זעקה ציבורית.

הפוליטיקאים מגנים

השרה ציפי לבני אמרה אמש, כי דבריו של ולרשטיין מסוכנים, וכי החברה כולה תשלם את המחיר עליהם. "ולרשטיין הודיע מראש כי הוא עומד להפר את החוק, ודבריו כי הוא מוכן לשבת בכלא, אינם מכשירים את המעשה. לא מדובר בעניין של ימין או שמאל, אלא של שמירת החוק ויש לאמר זאת בקול רם וצלול", אמרה לבני.

בקול ישראל דווח, כי חברי כנסת רבים יצאו נגד דברי ולרשטיין. ח"כ חיים אורון (יח"ד) אמר, כי ייזום דיון דחוף בכנסת בנושא. ח"כ אופיר פינס (עבודה) כינה את קריאת ולרשטיין לציבור שלם להפר את החוק "המרדה". ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) הוסיף, כי אסור לוולרשטיין וחבריו לעבור קו אדום של מרי אזרחי. ח"כ רשף חן (שינוי) אמר, שהניסיון של ראשי המתנחלים לערער על לגיטימיות הממשלה, מדגיש את חוסר הלגיטימיות שלהם. ח"כ אבשלום וילן (יח"ד) אמר, כי אם המתנחלים יברחו בדרך אלימה, יהיו מספיק בתי כלא כדי לקלוט אותם.

מנגד, הביע ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) תמיכה בוולרשטיין. לדבריו, זכותו של כל אזרח למחות ולהפגין נגד "החוק הגזעני לגירוש יהודים", גם אם יישלח לכלא. בקול ישראל דווח, כי ח"כ בני אלון טען, שדבריו של פנחס ולרשטיין, אשר קרא למתנחלים לפתוח במרי אזרחי נגד פינוי התנחלויות, טבעיים ומובנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully