וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הזיכרון ליהודי אתיופיה התנהל בתנאים מחפירים

22.5.2001 / 9:12

אתר ההנצחה - שטח פתוח ללא שירותים, סככה לצל ואנדרטה זמנית שטרם הוחלפה בקבועה ומכובדת; יותר מ-4,000 יהודים נספו בדרכם לארץ; עולי הפאלשמורה יפגינו היום נגד האטת קצב עלייתם

טקס הזיכרון השנתי לכ-4,000 עולי אתיופיה שנספו בדרכם לעלות לישראל, התקיים אתמול באנדרטת הזיכרון ליד רמת רחל בתנאים קשים ומבזים. כבכל שנה נאספו מאות מעולי אתיופיה סביב האנדרטה המוצבת בשטח פתוח מדרום לירושלים. במהלך הטקס מחו רבים מהמשתתפים על התנאים הקשים באתר הזיכרון. בכל שטח אתר ההנצחה לא הוצבו שירותים אפילו לא בצורה זמנית לקראת יום הזיכרון. מלבד סככה זמנית וצרת מידות, אין בשטח כל מקור צל מהשמש הקופחת.

רבים מהמבקרים שבאו להתייחד עם גורל בני משפחתם, שלא זכו לעלות לישראל, הם אנשים מבוגרים שהתביישו או שכוחם לא עמד להם לצעוד לתחנת הדלק הסמוכה, שם עמדו בתור המבקשים לעשות שימוש בשירותים. עולים רבים טענו כי הובטח להם כבר בשנים קודמות שבמקום האנדרטה הזמנית תוצב אנדרטה ראויה באתר ההנצחה ליקיריהם, אך ללא ייצוג בכנסת קולם לא נשמע.

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, היה בין המשתתפים בטקס והבטיח לעולים כי בשנה הבאה ידאג לאתר הנצחה ראוי.

בתוך כך מתכוונים היום עולי הפאלשמורה, צאצאי יהודים אתיופיים שהתנצרו וחזרו בשנים האחרונות ליהדות, להפגין מול משרד ראש הממשלה במחאה על ההאטה בהבאת אחיהם לארץ.

מנכ"ל ארגון "מכנף דרום לציון" המייצג את עולי הפאלשמורה, אברהם נגושה, אמר ל"הארץ" כי בשל בעיות בתקציב הקליטה הופחת מספרם של העולים לישראל. נגושה אמר כי "בחודשים האחרונים הגיעו לארץ כ-100 עולים מדי שבוע, אבל בשבוע שעבר התברר שחלק מהאנשים שכבר החזיקו בידיהם אישורי עליה לא יוכלו לעלות, ולבסוף עלו רק 58 איש". הטיסה שהיתה מתוכננת לשבוע הבא בוטלה לגמרי.

ממשרד הקליטה נמסר כי לבעיות התקציב אין השפעה על קצב העליה. הירידה בכמות העולים קשורה לכמות מקבלי אישור העליה, הטיסה המתוכננת בוטלה בשל חג השבועות. עוד נמסר כי במשרד הקליטה דואגים שלמרות בעיית התקציב העולים לא ייפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully