וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעיין בהרי ירושלים זוהם בפגרי עופות

כתב וואלה! חדשות

19.12.2004 / 14:47

כ-200 תרנגולות הושלכו למעיין אשקף בקרבת מושב אבן-ספיר. עשרות גופות תרנגולות כיסו את פני המעין וגדותיו. במושבים בסביבה מכחישים מעורבות

המראה נגלה אתמול לעיני מטיילים באזור, שדיווחו כי שמעו קולות זעקה של עופות והבחינו בשובל מתמשך של נוצות וטיפות דם לאורך השביל המוביל מטה למעיין.

בעמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים טוענים שהשערה הגיונית באשר לסיבת המעשה, היא שאיפתם של לולנים להיפטר באין רואה מתרנגולות חולות בלהקה, או תרנגולות עודפות למכסות המותרות רשמית. באנונימוס מציינים כי מעיין עין אשקף נמצא בסמוך למושבים אבן-ספיר ואורה, שלטענתם ידוע כי לפחות באחד מהם ישנם לולים תעשייתיים.

יונה, פעילה במאבק לשימור עמק הצבאים בי-ם, אחת ממשתתפות הטיול אמרה כי "פינת חמד נודעת במערב ירושלים, אשר עדיין נותרה נקייה וצלולה, הפכה בין רגע למפגע תברואתי. דבר מאוד אופייני לחיות הגדלות במשקים מתועשים, היא עובדת היותן נגועות במחלות קשות. התרנגולות המסכנות האלו, עשויות להיות נגועות למשל בחיידקי הסלמונלה הקטלניים והמדבקים".

גיל קרמר, דוברת עמותת אונימוס לזכויות בעלי-חיים: "התקיים כאן בנוסף לאסון האקולוגי, גם אסון מוסרי-של התעללות ביצורים חשים ורגישים. היחס לתרנגולות בתעשיית הביצים הוא כאל אובייקט חסר נפש חיה. במקרה הזה נהגו בהן כאילו היו פסולת דוממת של אתר בנייה".

דוח מבקר המדינה קבע לאחרונה, שהפיקוח של משרד החקלאות על המשחטות מצומצם ביותר ולא מתבצעת אכיפת חוקי התברואה במקרים שמתגלות הפרות חוק.

ראשי הוועדים של אורה ואבן ספיר הכחישו שיש בתחומי מושביהם לולים, אולם המזכירה של אבן ספיר אישרה שאכן יש במושב לולים תעשייתיים.

ראש ועד אורה, רפי דנין, הפנה אותנו למושב עמינדב, שם ענה לנו אדם שהתעקש להזדהות רק כ"אלי, מזכיר היישוב". לדבריו, "זה לא קשור למושב שלנו. כי אם יש מצב של מחלה וטרנירית זה חייב לעבור דרכי ושום דבר לא עבר דרכי. חוץ מזה יש לנו רישומים מדוייקים בלשכה הוטרינרית בבאר טוביה וגם שם לא יהיה רישום של תרנגולות חולות כי אין אצלנו כאלה. אין שום תמותה של תרנגולות אצלנו ואני לא יודע מאיפה זה יכול לבוא". אלי אמר גם שלא שמע על "העניין הזה של 200 תרנגולות מתות בהרי ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully