וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן לאדן תוקף את בית המלוכה הסעודי

רויטרס

16.12.2004 / 12:55

בקלטת שהתפרסמה באתר אינטרנט ומיוחסת למנהיג אל קאעדה, מאשים בן לאדן את בית המלוכה בחטאים, הפרת זכויות אדם, בזבוז כספים על חשבון העניים ושיתוף פעולה עם ארה"ב

קלטת שמע המיוחסת לבן לאדן פורסמה היום באתר אינטרנט. בקלטת תוקף בן לאדן בחריפות את השלטונות הסעודיים, ומשבח את תוקפי הקונסוליה האמריקאית בג'דה שבערב הסעודית. לא נמסר מתי הוקלטו הדברים וכרגע אין ודאות מלאה שמדובר במנהיג אל קאעדה.

"אנחנו מבקשים מאלוהים להשפיע מרחמיו על המוג'הידין שהיכו בסערה את הקונסוליה האמריקאית בג'דה", אומר הקול בקלטת, שנשמע כמו הקלטות קודמות של בן לאדן, ומוסיף: "השלטון בריאד מבצע חטאים רבים, מפר זכויות אדם ומשפיל אזרחים". מנהיג אל קאעדה מאשים את משפחת המלוכה בבזבוז כספים, שעה שהמונים סובלים מעוני, ותוקף את שיתוף הפעולה בין השלטון הסעודי לארה"ב.

המתקפה על הקונסוליה היתה הראשונה בערב הסעודית שכוונה ישירות נגד משלחת מערבית, והיא בוצעה באופן מפתיע לאור יום. בהשתלטות כוחות הביטחון הסעודים על הקונסוליה נהרגו ארבעה מהטרוריסטים וחמישי נעצר.

בחודש אוקטובר, זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, שידרה רשת הלוויין אל ג'זירה קלטת ראשונה של בן לאדן, לאחר יותר משנה שפניו של הטרוריסט לא נראו. בקלטת לעג בן לאדן לנשיא ג'ורג' בוש, ואיים במתקפה בסדר גודל של מתקפת ה-11 בספטמבר. הטקסט המלא של הקלטת ההיא פורסם באינטרנט בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully