וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לא נצטרף לאיחוד אם התנאים יהיו בלתי אפשריים

רויטרס

14.12.2004 / 19:17

שר החוץ הטורקי הצהיר, כי המדינה לא תכיר בקפריסין, "לא באופן ישיר ולא באופן עקיף". דחיית טורקיה את הדרישה האירופית עלולה להיות לה לרועץ בפסגת האיחוד בעניינה בשבוע הבא

ראאש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי ארצו עשויה לוותר על הצטרפות לאיחוד האירופי, אם הדבר יותנה בדרישות "בלתי אפשריות", כהגדרתו.

שר החוץ הטורקי, עבדאללה גול, אמר היום בנאום בפני הפרלמנט הטורקי, כי המדינה לא תכיר בחברת האיחוד האירופי, קפריסין, "לא באופן ישיר ולא באופן עוקף", כל עוד אין הסכמה על איחודו מחדש של האי. על טורקיה מופעל לחץ רב להכיר בקפריסין, לפחות באופן עקיף, לפני כינוסה של הפסגה האירופית השבוע, אשר תחליט האם לפתוח בשיחות עם טורקיה על הצטרפותה לאיחוד.

נראה, כי הצהרותיו של גול מבטלות את תקוות האיחוד האירופי, כי טורקיה תסכים להרחיב את הסכם ההתקשרות שלה מ-1963, כך שיכלול את המצטרפות החדשות לאיחוד, ובכללן קפריסין. צעד כזה יהווה מבחינת האירופים הכרה סימלית של הטורקים בקפריסין.

כיום טורקיה מכירה רק במובלעת הקפריסאית-טורקית בצפון האי, בעוד בשהאיחוד האירופי ושאר העולם רואה בממשלה הקפריסאית-יוונית, השולטת בדרום האי שליטה לגיטימית יחידה באי. בנאומו בפרלמנט אמר גול, כי הממשלה הטורקית לומדת כעת הצעה של האיחוד, אשר יביא להכרה בדרום קפריסין. "עוד לא הגענו להכרעה", הוסיף.

גול ייסע בשבוע הבא יחד עם ראש הממשלה ארדואן, לבריסל כדי להשתתף בפסגה. "הפלטפורמה המתאימה לפיתרון הבעיה בקפריסין היא האו"ם. טורקיה תמשיך לפעול במרץ כדי למצוא פיתרון קבע", אמר גול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully