וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת אסרה על המשך שידור תחנת החיזבאללה

14.12.2004 / 0:02

בית המשפט המנהלי הגבוה במדינה קבע כי שידורי רשת "אל מנאר" של הארגון נגועים באנטישמיות ומהווים סכנה לסדר הציבורי. בין השאר הואשמה ישראל בשידורי הרשת בהדבקת מוסלמים באיידס

בית משפט צרפתי הורה אמש לעצור לאלתר את שידורי רשת הטלוויזיה אל מנאר של ארגון החיזבאללה לאירופה, המתבצעים באמצעות לוויין צרפתי, בטענה שהשידורים נגועים באנטישמיות ומהווים סכנה אפשרית לסדר הציבורי.

מועצת המדינה, בית המשפט המנהלי הגבוה ביותר בצרפת, הקצה לחברת הלוויין יוטלסאט 48 שעות לשים קץ לשידורי אל מנאר, לאחר שקבעה כי הם מפרים את האיסור הצרפתי על ביטויי שנאה. בית המשפט קבע כי אל מנאר תוכל לשוב ולשדר בצרפת אם תשנה את תכניה כך שיעמדו בדרישות החוק הצרפתי.

מועצת השידורים הצרפתית, המועצה האודיו-ויזואלית העליונה (סי.אס.איי), ביקשה מבית המשפט להטיל את האיסור לאחר שאל מנאר התעלמה מהתחייבותה לכבד את החוק הצרפתי והאשימה את ישראל בפשעים נגד האנושות.

"בכללן, התוכניות הללו הן תוקפניות בעליל, עם הקשרים אנטישמיים", קבע בית המשפט בהחלטתו לאחר צפייה במספר שידורים של הרשת. "לא ניתן להתעלם מן האפשרות שהשידורים, המפרים בגלוי את חוקי המדיה בצרפת, עלולים להביא להשפעה מזיקה על הסדר הציבורי", הוסיפו השופטים.

ממשלת צרפת וארגונים יהודיים לוחצים מזה כשנה לאסור על שידורי אל מנאר, אחת ממספר תחנות המשדרות בערבית וזוכות לאהדה בקרב חמישה מיליון המוסלמים בצרפת, שרובם ממוצא צפון-אפריקאי. אולם בניגוד לארה"ב, צרפת אינה מגדירה את חיזבאללה כארגון טרור. לכן היה על הסי.אס.איי להעניק לרשת רשיון שידור בתנאים נוקשים ולהמתין להצטברות ראיות להפרתן בטרם תוכל לאסור עליה לשדר. נדרשו פחות משבועיים עד שנאספו די ראיות. לדוגמא ציינה הסי.אס.איי שידורים של אל מנאר מנובמבר שדיברו על "ניסיונות ציוניים להעביר מחלות מסוכנות כגון איידס באמצעות יצוא למדינות ערביות". בשידור נאמר כי לישראל "אין כל עכבות" מפני הדבקת ערבים ומוסלמים במחלה.

יוטלסאט, הצפויה לקנס של 5,000 יורו על כל יום מעבר ל-48 השעות בהן תפר את הצו לחסום את שידורי אל מנאר, אמרה כי אינה יכולה להוריד את הרשת מהאוויר מבלי לחסום במקביל שמונה תחנות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully