וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל אשמה בפיצוץ מכונית בדמשק

רויטרס

14.12.2004 / 0:01

הפיצוץ אירע ברובע הדיפלומטי בעיר. המכונית השתייכה לפעיל חמאס, לשעבר בכיר בזרוע הצבאית, שעזב את הרכב זמן קצר טרם הפיצוץ. בספטמבר נהרג בעיר בכיר חמאס בהתנקשות שיוחסה לישראל

פצצה התפוצצה אתמול אחר הצהריים במכוניתו של פלסטיני בדמשק. הדבר אירע ברובע אל מאזה בעיר, בו מתגוררים דיפלומטים וזרים רבים. על פי הדיווחים מהמקום, שלושה עוברי אורח נפצעו באורח קל.

לאחר הפיצוץ התברר כי המכונית היתה שייכת לאבו סוואלחה, פעיל חמאס שהיה בעבר מראשי הזרוע הצבאית של הארגון.

אחר הצהריים אבו סוואלחה נסע עם אשתו ובתו לרופא. לאחר שהגיעו למקום, החנה אבו סוואלחה את המכונית והשלושה יצאו ממנה. זמן קצר מאוד לאחר מכן הופעל מטען נפץ שהוטמן מתחת למושב הנהג. עדי ראייה סיפרו, כי מקום הפיצוץ קרוב לתחנת דלק.

אנשי ביטחון ושירותי החירום פינו במהירות את שרידי המכונית ואספו את הרסיסים שהתפזרו ברחוב. עד כה לא אישרו שלטונות סוריה את העובדה שמדובר בפיצוץ מכונית ממולכדת.

גורם פלסטיני בביירות אמר כי הפיצוץ היה ניסיון התנקשות בפעיל חמאס, שנמלט ללא פגע. לדבריו, הפיצוץ אירע במכוניתו של איש החמאס, שאת שמו לא מסר, דקות אחרי שיצא עם בתו מהרכב. הוא ציין כי המטען התפוצץ מתחת למושב הנהג ברכב החונה, והוסיף כי מדובר בהתנקשות שניה בדמשק בחודשים האחרונים. שר הפנים הסורי, ראזי כנעאן, אמר כי השירותים החשאיים של ישראל עומדים מאחורי ניסיון ההתנקשות, וגם עורך ביטאון השלטון "בעת'", אליאס מורד, האשים את ישראל בהטמנת הפצצה.

ב-26 בספטמבר נהרג, עז א-דין א-שייח' חליל, בכיר בחמאס בפיצוץ שאירע במכוניתו ברובע שכן בדמשק. סוריה והחמאס האשימו את ישראל באחריות להתנקשות. גורמי ביטחון ישראלים אף לקחו אחריות על ההתנתקשות באופן לא רשמי. גם במקרה זה המטען התפוצץ מתחת למושב הנהג של בכיר החמאס, בזמן שענה לטלפון הסלולרי שלו.

בחודש אפריל נפצעו מספר אזרחים מפיצוץ וירי שבוצע על ידי אלמונים ברובע הדיפלומטי. גורמים מערביים האשימו את סוריה בזמנו בניסיון לביים התקפת טרור על מבנה נטוש של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully