וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: סין צריכה לתרום במקום לקבל מזון

13.12.2004 / 15:36

עם הצמיחה בכלכלה הסינית מבקש האו"ם לסיים את תפקידו בהאכלת 35 מיליון סינים. מנהל תוכנית המזון העולמית הגיע לסין כדי לגייס את תמיכתה הכלכלית במלחמה ברעב העולמי

תוכנית המזון של האו"ם (WFP) מפצירה בסין לתפוס מקום של תורמת במקום מעמדה כיום - כנזקקת. הקריאה מגיעה בזמן שהאו"ם מכין את תוכנית התמיכה בסין לקראת השנה הבאה.

בעשרים וחמש השנים האחרונות התוכנית עזרה להאכיל 35 מיליון סינים, אך כעת מצהירים פעילי הארגון כי המדינה אינה זקוקה יותר לעזרה. הצמיחה הכלכלית של סין משנה את תפקידה בזירה הבינלאומית, מדווח הבי.בי.סי, ומצריכה ממנה נקיטת עמדה שיתופית יותר בארגונים הבינלאומיים.

"סין בנתה יכולת להתמודד עם בעיותיה, היא אינה זקוקה לנו יותר", אומר ג'יימס מוריס, מנהל התוכנית. מוריס מבקר בימים אלו בבייג'ינג כדי לבקש ממנהיגים סינים, ובכללם ראש הממשלה, וון ג'ייאבאו, לתת יותר לארגון. "לסין יש עתה ניסיון יוצא דופן בהוצאת מספר גדול של אנשים מרעב ועוני", אמר והוסיף כי, "לסין יש רבות להעניק לעולם - יכולות אינטלקטואליות, ניסיון רב וכמובן משאבים רבים".

אך המצב סבוך מכפי הנראה לעין. למרות צמיחה של 9% אותה מציגה סין, הפער בין המחוזות השונים עצום ונתונים רשמיים מעידים כי מספר האנשים החיים בעוני מוחלט עלה בשנה שעברה, העלייה הניכרת ביותר זה 25 שנה. ראש המחוז אליו מגיעה עיקר התמיכה מהתוכנית אמר לתקשורת הזרה שארגונים אחרים יצטרכו למלא את מקומו כשזה יפסיק את סיועו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully