וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת עדן מתקשה לעמוד במועד בהתחייבויותיה הכספיות לרשות השנייה

21.5.2001 / 8:12

ברשות אומרים כי הקבוצה פנתה כבר כמה פעמים בבקשה לדחות את מועדי התשלומים השונים; הודיעה לעדן, כי עד ל-10 ביוני עליה להסדיר את כל התשלומים

מאת אריאל ויס

קבוצת עדן, שזכתה במכרז להפעלת הערוץ המסחרי הנוסף (יחד עם קבוצת ישראל 10), מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות לרשות השנייה, כפי שאלה נקבעו במכרז; ברשות אומרים כי הקבוצה פנתה כבר כמה פעמים בבקשה לדחות את מועדי התשלומים השונים. בין היתר ביקשה הקבוצה לדחות את תשלום דמי הזיכיון החד פעמי למדינה (ה"ביד"), ואת תשלום הערבויות לביצוע ההתחייבויות השונות בזיכיון (למשל הקמתה של חברת חדשות). הרשות הודיעה לעדן, כי עד ל-10 ביוני עליה להסדיר את כל התשלומים.

המכרז לערוץ המסחרי הנוסף, שתוצאותיו נקבעו בחודש שעבר, כולל גם את התאריכים שבהם אמורים להיות מועברים התשלומים השונים שהם תנאי לקבלת הזיכיון; עם זאת, מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שערכה את המכרז, רשאית לשנות את מועדי התשלומים. ואכן, לבקשת עדן, שהודיעה כי היא זקוקה ל"עוד זמן להתארגנות", נדחו מועדי התשלום.

אתמול היה המועד האחרון להעברת ה"ביד", אבל עד שעות אחר הצהריים לא קיבלו ברשות העתק מטופס ההעברה הבנקאית, ולא ידעו אם הקבוצה עמדה בהתחייבות; הצעת ה"ביד" של עדן היתה הגבוהה מבין הצעות ה"ביד" שהציעו המתחרות במכרז - 13 מיליון שקל.

מנכ"ל עדן, מוטי קירשנבאום, אמר כי המנהל הכספי של הקבוצה הודיע לו אתמול "חגיגית" כי הכסף הועבר לרשות; ברשות אמרו בתגובה כי רק היום יתברר סופית אם הכסף אכן הועבר.

אתמול היתה הרשות אמורה לקבל גם אישור על העברות כספים נוספות וערבויות שונות, בסך של כ-15 מיליון שקל, אבל ביום חמישי, לבקשת עדן, הסכימה הרשות לדחות את המועד לתשלום ל-10 ביוני - והודיעה כי מועד זה סופי, ולא יתאפשרו ממנו חריגות.

כמו כן נודע כי הרשות השנייה הציעה לקבוצת עדן ולקבוצת אפיק רום - שהפסידה במכרז והגישה באחרונה תביעה משפטית נגד הרשות וקבוצת עדן בטענה לאי סדרים במכרז - להתאחד, ולסיים בכך את הסכסוך המשפטי שעלול לעכב את תחילת שידורי הערוץ; ואולם עד כה לא נערכו פגישות בין בעלי המניות בקבוצות השונות.

מנכ"ל אפיק רום, דן מרגלית, אמר אתמול כי בעלי המניות בקבוצה לא מסרו לו על מו"מ שמתקיים עם עדן; עם זאת, מקור בקבוצה אמר כי אולפני מימד, אחת השותפות בקבוצת אפיק רום, מנהלת מו"מ עצמאי עם קבוצת עדן. אייל קאן, מבעלי אולפני מימד, הכחיש מידע זה בתוקף.

קירשנבאום אמר בתגובה לידיעה על תשלומי קבוצת עדן, כי הקבוצה תעמוד בכל הדרישות, וכי הדחיות השונות נובעות מההליך המשפטי המתקיים נגד זכייתה. קירשנבאום גם תקף "גופים אינטרסנטיים", שעסוקים, כך לדבריו, בהפצת מידע מזיק על הקבוצה. "לא יעזור כלום", הוסיף קירשנבאום. "אנחנו זכינו במכרז אבל כמו ארץ ישראל, הזיכיון הזה נקנה בייסורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully