וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: התקשורת "חולנית" בביקורתה על צה"ל

12.12.2004 / 11:41

ראש הממשלה הצטרף לביקורת הרמטכ"ל על התקשורת, ואמר כי היא בעלת "תשוקה חולנית" לבקר את הצבא. יעלון: התקשורת מפעילה מניפולציות ונמנעת מפרסום האמת. מופז: צה"ל מוסרי ופתוח

ראש הממשלה, אריאל שרון והרמטכ"ל, משה יעלון, מתחו הבוקר ביקורת על הפירסומים בכלי התקשורת בנוגע להתנהגות בלתי מוסרית של חיילי צה"ל. שרון אמר בישיבת הממשלה, כי "יש תשוקה חולנית לפרסם דברים גם אם הם לא נכונים. הדבר יוצר נזק הסברתי עצום בעולם ומציב את כוחות צה"ל במצב בלתי נסבל".

הרמטכ"ל אמר, כי "יש כאן הרבה מניפולציות, לפעמים התקשורת יודעת את האמת ונמנעת מלפרסם אותה, משיקולי נוחות". לדבריו, "אסור להוציא את דבתם של מפקדי וחיילי צה"ל רעה בגלל כמה חריגים". הרמטכ"ל הוסיף: "אני חושב שהביקורת עלינו ועל צה"ל מוגזמת. אנחנו מטפלים טיפול נוקב בכל בעיה, ולא צריך ליפול ל'עליהום' ולהשתלחות".

שרון אמר לרמטכ"ל, כי צריך למצוא דרך להגיב במהירות גדולה יותר לפרסומים בתקשורת. ואילו הרמטכ"ל ענה כי צה"ל מחויב לתחקירים מסודרים ולכן מתקשה להכחיש במהירות פרטים שאינם נכונים.

כתב "הארץ" גדעון אלון מוסיף:

שר האוצר, בנימין נתניהו, אמר כי התקפות אלה מבית הן מוטעות, מזיקות ומחלישות את ישראל בעולם. נתניהו ציין כי "הן במקרה שבו פלסטיני נדרש לנגן בכינור והן במקרה של חיילי השייטת שהרגו מבוקש שהיה עדיין חי, הסתבר שהדיווחים הראשונים עשו עוול לחיילים והעמידו אותם באור שלילי וכוזב".

שר הביטחון, שאול מופז, ציין בישיבה, כי הורה לבדוק מיידית כל חריגה מנורמות מקובלות בצה"ל וכי המערכת המשפטית הצבאית היא עצמאית וביכולתה להגיע להחלטות צודקות, גם אם הן סותרות לעתים את התחקירים הביטחוניים. "תהליכי קבלת ההחלטות של מפקדי צה"ל בכל הרמות מוכיחים שצה"ל הוא צבא מוסרי, פתוח ובעל יכולת לחקור את עצמו", אמר מופז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully